In primele patru luni din 2009, volumul vanzarilor Volkswagen a fost de 1,93 milioane autovehicule, in scadere cu 9,6 procente fata de perioada similara a anului trecut, cand au fost livrate 2,14 milioane autovehicule (fara Scania, inclusiv Volkswagen Autovehicule Comerciale, camioane si autobuze pentru ianuarie/februarie 2009).

Marca Volkswagen a inregistrat o scadere de 3,2 procente, de la 1,26 milioane autovehicule vandute in primele patru luni ale lui 2008, la 1,22 milioane autovehicule livrate in primele patru luni ale lui 2009.

"Spre deosebire de situatia speciala temporara de pe piata germana si de tendinta pozitiva de pe piata chineza, pietele auto mondiale inregistreaza vanzari foarte scazute si nu se estimeaza o revenire in perioada urmatoare", a afirmat directorul de vanzari al concernului, Detlef Wittig.

In luna aprilie, in care piata auto mondiala a avut o scadere de aproximativ 20%, grupul Volkswagen a vandut 541.600 autovehicule, cu 4,7% mai putin decat in aprilie 2008, cand au fost livrate 568.100 vehicule.

Dintre marcile aflate in portofoliul concernului Volkswagen, brandul VW a inregistrat chiar o crestere a volumului de livrari, de 1,3%, de la 335.100 autovehicule livrate in aprilie 2008, la 339.500 in aprilie 2009.

Concernul Volkswagen a inregistrat in Europa, in aprilie, o scadere cu 9,1 procente a vanzarilor, la 294.900 unitati livrate, fata de 324.400 in aprilie 2008.

Cu 141.200 autoturisme vandute (144.600 in aprilie 2008, scadere de 2,3 procente), marca Volkswagen a atins un rezultat mai bun in comparatie cu celelalte branduri ale concernului.

Activitatea marcilor din concernul Volkswagen pe piata germana este in continuare influentata de prima de casare, inregistrandu-se, in luna aprilie 2009, o crestere de 19,9 procente fata de aprilie 2008, de la 98.600 la 118.200 unitati vandute.