Analistii si observatorii estimeaza ca GM, care trebuie sa prezinte pana pe 1 iunie un plan viabil de restructurare, va alege sa depuna cererea pentru intrarea in faliment pana atunci, chiar si in cazul unor concesii aprobate in ultimul moment, conform NewsIn.

Producatorul auto a obtinut alte concesii din partea sindicatului UAW, al muncitorilor din industria auto americana, pentru ca la sfarsitul saptamanii trecute sa ajunga la un acord similar cu sindicatul TCA din Canada.

Desi fundamentale, aceste acorduri nu sunt, totusi, suficiente, in conditiie in care GM trebuie sa restructureze datorii in valoare de 27 miliarde dolari constand in obligatiuni garantate. Grupul a acordat termen creantierilor sai sa se decida pana maine.

General Motors a propus creantierilor convertirea in actiuni a imprumuturilor, operatiune in careia acestia ar obtine 10% din capitalul GM. Peste 50% din capital ar fi detinut de statul federal, iar 39% de UAW.

"GM se afla intr-o situatie similara celei in care era compania Chrysler inainte ca aceasta sa ceara falimentul. Chrysler a ajuns la un acord in ultimul moment cu UAW, dar restructurarea datoriilor a esuat", ceea ce a impins producatorul auto la cererea intrarii in faliment, la finalul lui aprilie, a explicat o sursa din piata.

Spre deosebire de Chrysler, companie ale carei datorii sunt detinute de zeci de institutii financiare, datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institutii de acest fel si 100.000 de investitori individuali.

Arthur Gonzalez, judecatorul din statul New York care se ocupa de dosarul Chrysler, trebuie sa decida asupra planului initiat de administratia americana, care prevede preluarea activelor bune ale Chrysler de catre un grup condus de compania italiana Fiat.