“Astazi, 2 iunie 2009, se implinesc 5 ani de la prezentarea oficiala a primului model Logan berlina, materializare a proiectului X90, initiat de Grupul Renault. De-a lungul acestor ani, programul X90 a cunoscut o evolutie continua si a atras aproape 1,5 milioane clienti din toata lumea”, se arata intr-un comunicat Dacia.

Cele 5 modele, Logan berlina, Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-Up si Sandero, au fost comercializate sub doua marci, Dacia si Renault.

In 5 ani au fost produse in total 1.440.000 vehicule, din care 1.300.000 Logan si 140.000 Sandero.

Gama X90 este comercializata in 70 de tari si teritorii de pe patru continente.

Dacia a produs X90 in 9 uzine de fabricatie din 8 tari, Romania, Maroc, Rusia, India, Iran – 2 uzine, Brazilia, Columbia si Africa de Sud.

Aparitia proiectului Logan in Romania a avut un impact puternic asupra economiei, antrenand dezvoltarea unei intregi retele de furnizori.

Peste 510.000 vehicule Dacia au fost vandute pe pietele internationale din anul 2004. Din acestea, mai mult de 50% au fost destinate Europei Occidentale.

Vanzarile Dacia in Franta au crescut cu 62% in mai

Vanzarile de autoturisme si autoutilitare ale producatorului roman de automobile Dacia, controlat de Renault, au urcat in mai cu 62,1% fata de mai 2008, pana la 3.781 de unitati, pe fondul revenirii puternice a inmatricularilor de autovehicule noi in Franta, ca urmare a unor masuri guvernamentale.

Astfel, potrivit datelor publicate marti dupa-amiaza de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), vanzarile Dacia au urcat in mai peste media pietei, scrie NewsIn.

Dacia a vandut 3.313 autoturisme pe piata franceza in luna mai, in crestere cu 42,1% fata de luna similara din 2008, si aproape 470 de autoutilitare usoare.

In primele cinci luni din acest an, vanzarile Dacia pe piata franceza au insumat 19.265 de unitati, in crestere cu 6,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa avansul a provenit de pe segmentul de utilitare, vanzarile de autoturisme coborand cu 2,4%, pana la 17.688 de unitati.

In primele cinci luni din 2009, Dacia a ajuns la o cota de 1,8% pe piata franceza de autoturisme si autoutilitare usoare si la 2% din piata autoturismelor, potrivit CCFA.

Dupa primele patru luni din 2009, Dacia inregistrase pe piata franceza o scadere a vanzarilor totale cu 2% si un declin al vanzarilor de autoturisme de 9%.

Luna mai a fost una de revenire puternica a vanzarilor de autoturisme noi in Franta, care au crescut cu 11,9% fata de mai 2008, la 206.387 unitati, dupa scaderea de 7,1% inregistrata in aprilie.

"Rezultatul bun se explica prin efectul primei de casare, bonusurile ecologice, avand in vedere ca unul din doua vehicule inmatriculate are emisiuni de sub 120 grame dioxid de carbon, si prin reducerile oferite de producatori la noile modele", a declarat pentru AFP purtatorul de cuvant al CCFA, Francois Roudier.

Guvernul francez a pus la punct in decembrie un program de prime pentru casarea masinilor vechi, prin care statul acorda celor ce cumpara un autoturism nou si mai putin poluant o prima de 1.000 euro in schimbul autoturismelor mai vechi de 10 ani.

Aceasta crestere a vanzarilor de autoturisme noi rezulta si din implementarea unui nou sistem de inmatriculari, de la mijlocul lunii aprilie, ce a determinat o amanare a inmatricularilor pentru luna mai, a subliniat purtatorul de cuvant.