Toyota vrea sa construiasca mai multe operatiuni autonome in America de Nord si sa se reorienteze catre marketingul unei linii de productii specifice unei regiuni si nu oferirea unui linii intregi fiecarei zone.

Majoritatea fabricilor Toyota din toata lumea nu sunt folosite la capacitate totala din cauza recesiunii globale care a afectat vanzarile de masini si a dus la falimentul a doi dintre primii trei constructori auto americani, informeaza NewsIn.

Fiind in al doilea an in care a inregistrat pierderi, Toyota vrea sa reduca costurile operatiunilor deja slabe pentru a reveni pe profit, prin folosirea unei capacitati de productie de doar 70%.

"Vrem sa facem tot posibilul pentru evitarea celui de-al treilea an de pierderi consecutive", a declarat Toyoda, adaugand ca eforturile de pe piata europeana vor fi indreptate catre modele hibrid.

Goana dupa profit nu va implica, totusi, inchideri ale fabricilor, a declarat vicepresedintele companiei, Atsushi Niimi.

"La ora actuala, conditiile de pe piata sunt extrem de severe. Dar in doi-trei ani, industria isi va reveni si vrem sa fim siguri ca vom putea face fata cererii", a spus Niimi.

Pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2010, Toyota estimeaza pierderi si mai mari, de 850 miliarde yeni, desi analistii estimeaza pierderi de 495 miliarde yeni.

In luna mai, Toyota a raportat cele mai mari pierderi din istoria sa si a avertizat ca situatia nu se va imbunatati nici in 2009. In anul financiar incheiat in 31 martie, compania a afisat pierderi de 437 miliarde yeni (4,6 miliarde dolari).

Toyota a fost fondata de Kiichiro Toyoda in 1937. Acesta a ales special numele companiei, in loc sa i-l atribuie pe al sau, din cauza ca Toyota este considerat mai norocos, atunci cand este scris in japoneza.