"Rezultatele obtinute corespund deplin planificarilor. Cu toate acestea, in cea de-a doua jumatate a anului sunt necesare eforturi intense pentru a ne mentine pe aceasta traiectorie ascendenta. Se mentin incertitudinile economice cu privire la evolutia situatiei din acest an", a declarat directorul de vanzari al concernului, Detlef Wittig.

In primul semestru, au fost livrate clientilor 3.100.300 autovehicule, fara Scania, inclusiv Volkswagen Autovehicule Comerciale, camioane si autobuze pentru ianuarie/februarie 2009, in scadere cu 5% fata de primul semestru din anul trecut, cand au fost livrate 3.265.200 autovehicule, fara Scania.

Volumul total al pietei autoturismelor a inregistrat insa o scadere de 17,7%. In luna iunie, concernul a inregistrat un plus la capitolul livrarilor cu 6,5%, cu 609.800 unitati (fata de cele 572.700 din aceeasi perioada a anului trecut).

"In special marca Volkswagen Autoturisme a inregistrat, la capitolul cotei de piata, in prima jumatate a anului, o crestere de la 6,3% la 8%. La capitolul livrarilor, la finalul lunii iunie s-a obtinut un plus de 2,2%, la 1.949.000 autovehicule, fata de cele 1.907.800 din perioada similara a lui 2008. Importanta decisiva in acest sens a revenit evolutiei pozitive remarcabile in Germania, Brazilia si, in special in China.

Tiguan, Scirocco, Passat CC si Golf au inregistrat rezultate imbucuratoare in domeniul vanzarilor. Ca urmare a reactiilor inregistrate si a comenzilor primite pana in prezent, si pentru noul Polo, lansat recent pe piata, sunt preconizate impulsuri pozitive in urmatoarele luni. Si marcile Audi, Skoda si SEAT s-au dezvoltat mai bine decat piata de ansamblu", se arata in comunicatul companiei.

Potrivit datelor concernului, in America de Nord au fost livrate 221.900 autovehicule, in scadere cu 12,6%, de la 253.900 autovehicule. In America de Sud, cota de piata a autoturismelor a ajuns la 22,1%, in crestere de la 19%. In acest context, pe cea mai mare piata reprezentata de Brazilia s-a depasit ritmul de crestere de 3,7% cu un plus de 6,1% reprezentat de 335.700 autoturisme (fata de 316.300). Noul Golf este, totodata, cel mai bine vandut model in Brazilia.

In timp ce piata din regiunea de distributie Asia/Pacific a inregistrat doar o evolutie usor pozitiva cu 0,6%, concernul Volkswagen a obtinut un rezultat mai bun in domeniul vanzarilor, cu 723.800 autovehicule, mai mult cu 18,6%, de la 610.300 autovehicule.

In China, volumul livrarilor a crescut cu 22,7%, la 652.200 unitati (de la 531.600 unitati). Pe piata germana, marcile concernului au comercializat in prima jumatate a anului 631.900 autovehicule, in crestere cu 18,3% fata de anul precedent cand in primul semestru au fost comercializate 534.400 autovehicule.

Marca principala Volkswagen a vandut pe piata germana 339.000 de autoturisme, mai mult cu 26% fata de anul anterior, 269.000 autoturisme.