Koenigsegg mai trebuie sa stranga aproximativ 300 milioane dolari pentru a finaliza tranzactia, au precizat sursele, iar cele doua companii urmeaza sa faca un anunt in acest sens in cursul acestei zile.

Suedia a reafirmat angajamentul de a garanta un imprumut de 600 milioane dolari obtinut din partea Bancii Europene de Investitii (BEI), iar GM si Koenigsegg vor contribui cu aproximativ 500 de milioane dolari la capitalul Saab.

Sub administrarea Koenigsegg, Saab planuieste lansarea a trei noi modele pana in 2012, inclusiv un automobil electric, mizand pe tendinta pietei de a se indepta catre modelele non-poluante.

Divizia Saab Automobile, ce a fost pusa in vanzare de grupul falimentar General Motors in luna februarie, a purtat discutii cu doi sau trei potentiali cumparatori in ultimele luni.

Saab, aflat in pierdere, are nevoie de un nou proprietar pentru a beneficia de garantii guvernamentale pentru finantare de la BEI.

Koenigsegg a fost fondata in 1994 de catre Christian von Koenigsegg, un om de afaceri suedez si a produs primul sau automobil in anul 2000 Prima vanzare a avut loc abia in 2002.

In 2008, compania suedeza, care are numai 45 de angajati, a produs aproximativ 20 de automobile, iar cifra de afaceri s-a ridicat la 108 milioane coroane (aproximativ 9,5 milioane euro).

Pretul automobilelor produse, care sunt foarte rapide, depasind viteze de 388 kilometri pe ora, poate depasi un milion de euro. Sediul Koenigsegg este in Aengelholm, in sud-estul Suediei, iar unul dintre actionarii companiei este omul de afaceri norvegian Baard Eker.