"Dealerii auto vor trebui sa-ti dezvolte operatiunile ce implica vanzarea de masini rulate, pentru ca "afacerera completa este cea corecta". Despre piata masinilor second-hand din Romania putem spune ca a fost inaugurata abia in cursul acestui an. Pana acum am avut doar vanzari neorganizate, cu mici comercianti independenti, fara ca retelele de dealeri auto sa fie implicate prea mult", a spus Cristian.

Importatorul Peugeot in Romania estimeaza anul acesta comercializarea a 5.800 de unitati, in scadere cu 55% fata de 2008, corespunzator unei cote de piata de 4,1% detinuta in 2008.

Compania prognozeaza pentru anul acesta o scadere de 55% a pietei auto, pana la 140.375 de masini noi. “Piata romaneasca de autovehicule noi inregistreaza o contractie puternica in 2009 prin comparatie cu anii precedenti. La finele anului 2009, prognozam o piata aflata in proximitatea nivelului de 140.000 de vehicule noi inmatriculate, volum inferior anului 2006. Scaderea estimata in 2009 fata de 2008 este de 55% (in primele 8 luni: -53.52% autoturisme, -68.59% autoutilitare sub 3.5 Tone GVW, -55.43% cumulat)”, a precizat Cristian.

Caderea abrupta a vanzarilor inregistrata incepand din trimestrul IV 2008 a condus la acumularea de stocuri in special in zona utilitarelor usoare.

Dealerii Peugeot au fost nevoiti sa vanda masinile cu 10-15% sub pretul de productie, la presiunea stocurilor de anul trecut. "In prezent, stocurile au fost lichidate in proportie de 70%, destocarea fiind mai rapida pe partea auto. E mai bine sa ai o pierdere controlata, decat sa tii masini pe stoc foarte mult timp fara a stii cand si cu cat le vei vinde. Ganditi-va ca si intretinerea unei masini pe stoc costa, iar daca trec multe luni valoarea ei la revanzare scade", a spus Cristian.

Potrivit Trust Motors, cauzele principale care au stat la baza evolutiilor negative inregistrate de piata in ultimul an sunt reducerea drastica a ofertei de finantare pe fondul inaspririi conditiilor de acordare si cresterea masiva a inmatricularilor de vehicule rulate Euro 4 pe fondul re-orientarii pietei catre autovehicule de calitate decenta la un cost cat mai redus.

Pentru a sustine vanzarile in conditiile unei oferte de finantare limitate compania vine cu un sistem de inchiriere pe termen lung (MyDeal) care sa evite respingerea solicitarilor din cauza neincadrarii in sistemul de scoring bancar specific firmelor de leasing financiar si bancilor.

MyDeal este un sistem de leasing operational oferit de My Car Trading, avand printre caracteristici, durata intre 12-60 luni, avans de capital incepand de la 20%, indice de dobanda fixa 12,5%, valoare ramasa la finele perioadei de inchiriere 0 sau 20% din pretul initial, impozit, costuri de inmatriculare si sistem localizare GPS incluse in rata, drept de prima optiune garantat utilizatorului pentru achizitia vehiculului la finele contractului de inchiriere, produs disponibil numai pentru vehiculele noi sau rulate comercializate de catre reteaua Peugeot.

Sistemul de finantare MyDeal a avut in intervalul februarie - august 2009 peste 500 de contracte cu clientii retelei Peugeot.

Trust Motors urmareste intarirea imaginii de marca prin valorizarea ofertei high-end a gamei Peugeot, 308cc, 3008, 407 coupe 3.0hdi 241 cp, 308 RCZ.

Importatorul Peugeot a prezentat in cadrul unei conferinte noile modele 206+, 3008 si 308 CC.

Modelul 206+ este disponibil din octombrie pe plan local, la un pret de 9.916 euro cu TVA, motorizarile sunt 1,4 benzina 75 CP si 1,4 diesel 70 CP.

Crossover-ul 3008, disponibil din septembrie, costa de la 17.710 euro cu TVA si vine cu 4 motorizari, 1,6 benzina 120 CP, 156 CP si 1,6 diesel 110 Cp, 2,0 diesel 150 CP.

Decapotabila 308CC are in Romania un pret de 22.689 euro cu TVA, iar motorizarile sunt 1,6 benzina 120 CP, 156 CP si 1,6 diesel 110 Cp, 2,0 diesel 136 CP.

In prima jumatate a anului viitor vor ajunge in Romania modelele 308 RCZ si 5008.