In 1999, cand compania franceza Renault a preluat Dacia, previziunile erau sumbre in sectorul de productie din Romania, care nu a atras investitiile tarilor din vestul Europei.
Pornind de la premiza ca exista cerere pentru o masina adaptata pentru tarile in curs de dezvoltare, care este usor de utilizat si poate face fata drumurilor proaste, Renault s-a gandit sa produca modelul Logan, o masina al carei pret sa fie in jur de 5.000 de euro.
Filiala Renault a salvat industria auto romaneasca si a produs 1.340 de autoturisme pe zi in ultimul sau an de varf (2008), insa cand criza economica si-a facut simtita prezenta, iar cererea interna a scazut cu 60%, productia a fost suspendata pentru cateva saptamani pentru a regla nivelul stocurilor.
Salvarea a venit de la programele de innoire a parcurilor auto din Europa. Cand guvernul german a introdus un bonus de 2.500 euro pentru o masina veche in schimbul uneia noi a dorit sa sustina productia auto germana. Insa, Dacia a beneficiat intr-un mod neasteptat, intrucat cumparatorii si-au dat seama ca pot cumpara un Logan nou la aproape jumatate de pret.
“Aproximativ 85% din productia Dacia ajunge la export”, a spus directorul general al companiei, Francois Foumont.
Germania a primit 40.000 de unitati in primele 6 luni din 2009, Franta - circa 25.000, in timp ce doar 23.000 au fost vandute in Romania.
Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 10,1% anul trecut, comparativ cu 2007, la 7,64 miliarde lei (2,07 miliarde euro), in timp ce profitul s-a injumatatit, la 213 milioane lei (circa 60 milioane euro).
Financial Times considera ca una dintre principalele probleme care franeaza dezvoltarea Romaniei o reprezinta infrastructura nedezvoltata.
Dacia intentioneaza sa lanseze in 2010 o versiune 4X4 a Logan si investeste 160 de milioane de euro intr-un centru de cercetare si dezvoltare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: