Ford tinteste o crestere a cotei de piata in Romania, insa nu poate preciza daca punctul maxim al crizei a fost atins si nici in cat timp vanzarile de pe piata autohtona vor trece pe crestere, a declarat vicepresedintele Ford pentru Marketing, Vanzari si Service, Ingvar Sviggum.
"Compania Ford isi propune imbunatatirea cotei de piata in Romania, ca si pe celelalte piete pe care este prezenta pentru anul viitor. Va fi o misiune dificila pentru ca si industria se afla in impas, ca in restul Europei. Cu pasi mici insa vom ajunge sa avem si crestere", a declarat Sviggum.

Oficialul Ford a mai precizat ca nu stie cand va fi atins punctul maxim al crizei in Romania, insa piata auto autohtona ar putea fi ajutata de tarile care deja au trecut pe crestere, potrivit NewsIn.

"Nu stim daca in Romania a fost atins punctul maxim al crizei economice sau daca acesta va veni in curand. Totusi, Romania se afla aproape de Germania, tara in care s-a trecut deja pe crestere, iar acest lucru ii poate fi favorabil", a adaugat Sviggum.

Desi Ingvar Stiggum declara, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, ca este posibil ca in 2010 sa fie introdusa pe piata din Romania divizia de finantare a companiei, in prezent nu s-a luat inca nicio decizie in acest sens la nivelul Ford Europe.

"Importatorul este responsabil pentru vanzarile din Romania, iar noi lucram foarte strans cu acesta", a mai spus Sviggum.

Ford Europe a anuntat luni ca in luna septembrie a atins o cota de piata de 10% pe principalele piete, performanta neatinsa in nicio luna din septembrie 2001. In cele 19 principale piete de desfacere, Ford a vandut, luna trecuta, 152,600 masini noi, cu 12,3% mai mult decat in septembrie 2008.

In primele noua luni ale acesti an, Ford a vandut 1.097.000 vehicule in cele 19 piete principale, in scadere cu 4,5% fata de ianuarie-septembrie 2008, respectiv cu 51.000 unitati mai putin. Conform Ford, scaderea industriala in aceasta perioada a fost de 9,7%. Pe cele 51 de piete pe care compania Ford Europe este prezenta au fost inregistrate vanzari de 1.243.700 vehicule, in crestere 12,2% fata de 2008.

Cele mai bine vandute modele Ford in luna septembrie pe cele mai importante 19 piete europene au fost Fiesta (51.400 unitati), Focus (32.100) si Mondeo (13.300). Pe primele trei luni ale anului, cele mai vandute modele au fost Fiesta (350.800 unitati), Focus (232.100 unitati) si Transit (90.800 unitati).

Cele 19 piete principale pentru Ford sunt Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia si Elvetia. Ford raporteaza vanzarile din Estonia, Letonia si Lituania prin Compania Nationala Finlandeza de Vanzari, astfel ca vanzarile din cle trei state baltice sunt incluse in Euro 19. Euro 21 este alcatuit din cele 19 piete principale plus Rusia si Turcia.

Tarile care fac parte din Pietele Directe Europene sunt: Albania, Algeria, Andorra, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cipru, Egipt, Georgia, Gibraltar, Kazahstan, Kirgiztan, Libia, Macedonia, Malta, Moldova, Muntenegru, Maroc, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tadjikistan, Turkmenistan, Tunisia, Ucraina si Uzbekistan.

Conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, in primele opt luni din acest an, Ford a comercializat un numar total de 6.562 unitati, autoturisme si vehicule comerciale usoare.

Ford detine in Romania fabrica de la Craiova. La 8 septembrie, cu ocazia prezentarii primei masini asamblate in Romania, presedintele Ford Europe, John Fleming, a declarat ca in 2009 vor fi produse cel mult 2.000 unitati din gama Ford Transit Connect.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri