Marca romaneasca Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. Alain Prost se va afla la volanul vehiculului de competitie Dacia Duster.

“Cu ocazia acestui eveniment, Dacia dezvaluie numele si liniile modelului Duster, cel de-al saselea model al marcii. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4x4 al marcii, care va fi comercializat in 2010. Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4x4”, au spus reprezentantii Dacia.

Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si ingenioase.

Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala.

Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.

Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min.

Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.

Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.

Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme.

In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.

Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster

SASIU
Tubular, din otel
Suspensii cu doua brate triunghiulare

MOTOR
VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
Dispunere centrala in partea din spate
6 cilindri dispusi in V
24 de supape
Cilindree (cm³) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500

TRANSMISII
Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte

SISTEM DE FRANARE
Frane fata (ø in mm - tip) 260 – otel ventilat
Frane spate (ø in mm - tip) 265 – otel

ROTI
5.5’’ x 16’’ magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2

DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Punte fata/spate : 1 690 mm
Ampatament : 2 500 mm
Greutate : 950 kg
Rezervor carburant (L) 25