“Estimam cea mai mare crestere pe segmentul low-cost. Volumul global va creste cu peste 500% pana in 2020 si toti producatorii de masini vor avea ca tinta acest segment nu doar pentru a satisface cererea ci pentru a supravietui”, se arata in studiul firmei de consultanta A.T. Kearney.

Constructorii auto vor trebui sa dezvolte o oferta profitabila in segmentul low-cost fara sa canibalizeze vanzarile celorlalte segmente.

Potrivit A.T. Kearney, segmentul low-cost include vehicule cu preturi intre 2.200 dolari si 7.800 dolari. In Europa si Japonia, acest segment se refera la masini de clasa mica si include modele precum Ford Ka, Renault Clio si Smart Coupe. Pe pietele emergente, segmentul consta in masini ieftine precum Chevy Spark, Hyundai Atos, Tata Nano.

Tata Motors a lansat in martie 2009 in India modelul Nano la un pret de 2.200 de dolari.

Planuri pentru dezvoltarea de masini intre 2.500 de dolari si 5.000 de dolari

Renault, Nissan si Bajaj vor lansa o masina la un pret de 2.500 de dolari in anul 2011. Capacitatea de productie va fi de 400.000 de unitati.

Hyundai va avea o masina de 3.500 de dolari incepand din 2012.

Volkswagen are in plan sa dezvolte un model ieftin bazat pe Polo, la un pret de 3.500 de dolari in 2010.

Toyota si Daihatsu vor sa produca un model bazat pe IQ, la un pret de 5.000 de dolari din 2011.