"Eu, guvernul (suedez) si GM lucram impreuna din greu pentru a gasi o alternativa", a spus Jonsson, la finalul reuniunii celor trei actori din acest caz, scrie NewsIn.

Astazi, consiliul de administratie al GM trebuie sa discute despre viitorul Saab, dupa esecul vanzarii in 24 noiembrie a marcii auto suedeze catre constructorul de masini de lux Koenigsegg.

Daca nu va gasi niciun cumparator, GM ar putea decide fie sa pastreze Saab, fie sa-l inchida. "Exista o speranta pentru Saab", a declarat un secretar de stat in ministerul pentru intreprinderi, facand referire la garantia de stat pe care Suedia vrea s-o prezinte Bancii Europene de Investitii (BEI), care a anuntat un imprumut de 400 milioane euro pentru Saab. Creditul trebuie, insa, aprobat de Comisia Europeana.

Statul suedez refuza sa preia o participatie la Saab. Cotidianul suedez Svenska Dagbladet vehiculeaza trei posibili candidati pentru constructorul auto suedez: investitorul american Merbanco, constructorul auto chinez Beijing Automotive (BAIC), care a fost aliat cu Koenigsegg, si holdingul american Renco Group.

De asemenea, ziarul face referire si la un alt posibil candidat, insa fara a-l nominaliza, mentionand ca "este un grup international, in care sunt reprezentate mai multe state, insa nu si Suedia".