Volkswagen a decis sa abandoneze definitiv solutia tehnica a injectiei de motorina pe care o introdusese la motoarele diesel.

La momentul omologarii injectiei prin rampa comuna (commonrail diesel injection) in anii '90 de catre Fiat, aceasta solutie a fost rapid preluata de catre toti ceilalti producatori de automobile.

Commonrail presupune pomparea motorinei in fiecare cilindru, printr-o conducta comuna, denumita si "rampa".

Cu toate acestea, VW a insistat ca solutia sa este mai eficienta.

Denumit "Puempe-duse" (pompa-injector) acest sistem presupune folosirea unui mecanism separat de injectie pentru fiecare cilindru.

Nu au existat si alti producatori interesati de acest mecanism, a carui utilitate si eficienta nu au convins, motiv pentru care VW se va alatura restului industriei auto din 2007.

Principalul motiv il constituie diferenta mare de pret dintre sistemul VW si sistemul commonrail, care, fiind produs in mai multe milioane de exemplare, are un pret mai putin restrictiv decat Puempe-duse.