Grupul s-ar apropia, prin urmare, de decizia de a desprinde divizia auto de restul grupului, pentru a o lista la bursa, scrie NewsIn.

Potrivit cotidianului La Repubblica, citat de AFP, planul industrial pentru perioada 2010-2014, pe care Fiat urmeaza sa-l prezinte pe 21 aprilie la Turin, prevede disponibilizarea a 5.000 de angajati.

Cele 5.000 de suprimari includ in principal 2.000-2.500 de concedieri in cadrul uzinei Mirafiori din Turin, din nordul Italiei, precum si 1.500 de disponibilizari deja prevazute in cadrul uzinei Termini Imerese din Sicilia, care urmeaza sa fie inchisa la finalul lui 2011.

Fiat are in Italia 30.000 de angajati in divizia auto, ceea ce face ca suprimarile sa reprezinte o reducere a personalului cu 15%.

Fiat mai produce camioane, autobuze, utilaje agricole si de constructii si are in total 80.000 de angajati in Italia.

La Repubblica mai scrie ca Fiat va reduce numarul de modele produse in Italia de la 12 la opt.

Insa, asa cum a declarat deja directorul general al grupului, Sergio Marchionne, productia va creste in schimb la 900.000 de autoturisme pe an, de la 600.000 de autoturisme in prezent, datorita transferului productiei modelului Panda din Polonia la Pomigliano, in sudul Italiei.