Masina de familie, dotata cu un scaun de masaj pentru sofer, va fi singurul automobil de lux al Renault construit in afara Frantei.
Producatorul auto se confrunta cu presiuni tot mai mari din partea guvernului sa construiasca vehicule in Franta si sa utilizeze piese autohtone.
Cota de piata a grupului pe segmentul masini de dimensiuni medii a scazut cu mai mult de jumatate din 2003, in conditiile in care soferii au renuntat la modelul Laguna in favoarea sedanelor Volkswagen (VW) si General Motors (GM).
Guvernul francez, care detine 15% din Renault, a cerut in acest an constructorului auto sa cumpere mai multe componente produse pe plan local si l-a fortat pe directorul general, Carlos Ghosn, sa revina asupra planurilor de a muta productia modelului Clio in Turcia.
Renault are deja un surplus de capacitate in Europa de Vest mai mare decat al multor grupuri rivale. Uzinele din regiune functioneaza la jumatate din capacitate, comparativ cu rate de utilizare de 65% pentru GM, 68% pentru Peugeot si 84% in cazul VW.
Ministrul francez al Industriei, Christian Estrosi, va supraveghea indeaproape Renault, dupa ce a primit asigurari ca importurile de SM5 vor ramane marginale, a declarat un purtator de cuvant al oficialului.
Inainte de lansarea Loganului, in 2004, Renault sustinea ca modelul low-cost al Dacia nu va fi destinat pietelor vest-europene, excluzand posibilitatea unor importuri semnificative. Dupa cinci ani Logan si alte branduri Dacia au o pondere de 11% in inmatricularile anuale din Franta, noteaza Bloomberg.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: