Vanzarile de vehicule au scazut in primele sapte luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 26,2%, la 68.244 unitati, iar in iulie, comparativ cu iunie, declinul a fost de 38,7%, la 9.294 unitati, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), informeaza Mediafax.
Numarul autoturismelor livrate in iulie a fost de 8.336 unitati, in scadere cu 40% fata de luna anterioara, iar in primele sapte luni au fost vandute 61.288 masini, cu 26% mai putine fata de perioada similara din 2009.

Vanzarile de vehicule comerciale s-au redus in iulie cu 31,7% fata de luna iunie, la 824 de unitati, iar in perioada ianuarie-iulie cu 27,7%, la 6.584 vehicule.

Cea mai bine vanduta marca de autoturisme din luna iulie este Dacia, cu 2.900 unitati, urmata de Volkswagen, cu 886 unitati, Ford (720 unitati) si Renault (635 unitati).

La sapte luni, cea mai bine vanduta marca ramane tot Dacia, cu 22.194 de masini, insa in top este urmata de Ford (5.841 masini), Renault (5.300 unitati) si Skoda (4.584 vehicule).

Pe modele, clasamentul autoturismelor importate este condus atat in iulie, cat si in primele sapte luni, de Renault Clio, urmat de Skoda Octavia si Ford Fiesta.

Productia de vehicule in intervalul analizat a crescut cu 24,7%, la 219.656 unitati, iar in iulie fata de luna anterioara aceasta s-a apreciat cu 2,9%, la 36.722 unitati.

Exportul de vehicule de autoturisme a urcat cu 30% in primele sapte luni, la 194.523 de unitati, iar in iulie a crescut usor cu 0,7%, la 30.394 unitati.

Totodata, importul de vehicule a scazut cu in iulie cu 36%, la 6.385 unitati, iar la sapte luni a coborat cu 28,7%, la 46.036 masini.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri