Emisiunea, prin care actionarii vor putea cumpara doua titluri noi pentru 11 detinute, la pretul de 45 de euro pe unitate, vor ajuta Michelin sa finanteze cheltuieli de 1,6 miliarde de euro in 2011 si ulterior, comparativ cu circa un miliard de euro in acest an, relateaza Mediafax.

Subscrierea ofertei va avea loc in perioada 30 septembrie-13 octombrie. Aranjorul emisiunii este BNP Paribas, in colaborare cu Citigroup si Credit Agricole.

Fabricantul francez de anvelope, devansat in privinta productiei de grupul japonez Bridgestone, a explicat ca are nevoie de fonduri suplimentare pentru investitii in India, Brazilia si China, precum si pentru alte planuri.

Michelin vrea sa si majoreze anual productia pentru a profita de o crestere medie de 9% a pietei anvelopelor in tarile emergente, comparativ cu un avans de sub 2% in Europa Occidentala, a declarat directorul Jean-Dominique Senard intr-o conferinta de presa la Paris.

Citeste si:

"Anuntul este o surpriza totala, iar problema este ca li se cere investitorilor sa mearga pe incredere", a declarat Mike Tyndall, analist in domeniul auto la compania Nomura Securities, in Londra.

In urma anuntului, actiunile Michelin au scazut cu 8,8%, la 59,55 euro pe unitate, inregistrand cel mai amplu declin dupa aprilie 2009, revenind ulterior la 59,68 euro pe unitate.

Pretul de vanzare al drepturilor de preemtiune este cu 31% sub cel inregistrat de titlurile Michelin la inchiderea tranzactiilor de luni.
Michelin tinteste ca, in 2015, sa ajunga la un profit operational, inainte de deducerea elementelor exceptionale, de doua miliarde de euro. Volumul vanzarilor ar putea creste cu 25% pana in 2015 si cu 50% pana in 2020.