Soferii de autoturisme si camioane vor fi obligati sa utilizeze anvelopele de iarna in perioada 1 noiembrie-31 martie, in caz contrar urmand sa plateasca amenzi cuprinse intre 2.500 lei si 4.000 de lei, si sa achite daunele aduse elementelor care compun drumul daca nu au asigurare.
[Update] Boagiu: Obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna, aprobata in 2 saptamani

Guvernul va aproba, in maxim doua saptamani, ordonanta de urgenta privind obligativitatea echiparii masinilor cu anvelope de iarna in perioada 1 noiembrie-31 martie, sustine ministrul Transporturilor si Infrastructurii. Citeste mai multe aici.

Aceleasi sanctiuni vor fi aplicate si daca autovehiculele nu au montate pe roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate atunci cand circula pe drumuri acoperite cu gheata sau polei, potrivit unui proiect de OUG elaborat de Ministerul Transporturilor, scrie Mediafax.

Daca autovehiculul care circula fara anvelope de iarna blocheaza drumul proprietarul acestuia va plati si costurile pentru degajarea drumului.
Totodata, in situatia in care asigurarea de raspundere civila nu acopera in totalitate pagubele produse elementelor drumului (cum ar fi parapeti sau semne de circulatie), administratorul drumului va notifica vinovatul de producerea accidentului ca are obligatia de a plati in 15 zile partea de dauna pe care compania de asigurari nu a acordat despagubiri.

Daca soferul sau operatorul de transport nu are incheiata o asigurare va suporta integral costurile de reparatie a sau inlocuirii elementelor de drum degradate sau distruse.

Totodata, proiectul prevede ca 10% din cuantumul amenzilor aplicate de Compania de Drumuri, Autoritatea Rutiera Romana si Registrul Auto Roman sa fie distribuit catre bugetul de stat si 90% catre intretinerea drumurilor, in prezent intreaga suma fiind varsata la bugetul statului.

"Aceasta masura asigura astfel accelerarea executiei lucrarilor de intretinere, reparare, modernizare, constructie de drumuri si autostrazi din Romania, care face obiectul unor investitii prioritare cu finantare externa si finantare de la bugetul de stat", se arata in nota de funadamentare a proiectului.

Proiectul propune si retinerea placutelor de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si suspendarea inspectiei tehnice, daca vehiculul prezinta defectiuni tehnice.

O alta noutate o reprezinta fapul ca la controlul efectuat la sediul firmelor de transport
inspectorii au dreptul sa patrunda, in timpul programului de lucru, atat in spatiile de lucru, cat si in vehiculele detinute de acestia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri