"Obiectivul nostru in 2011 este ca Dacia sa detina peste 30% din piata anul acesta. Dorim ca un client din trei sa fie fidel marcii. Pentru prima data dupa acesti doi ani dificili, estimez ca piata auto are sanse de crestere in 2011. Este cam devreme sa prognozam nivelul pana la care va urca piata, insa noi credem ca ne vom intoarce spre o crestere care va fi progresiva si care se va prelungi, insa ii va trebui timp pana va ajunge la nivelul vanzarilor pe care le-am vazut in 2007", a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial Dacia Renault Nissan.

Exista doua motive care vor ajuta piata auto romaneasca anul acesta, anuntul facut de Guvern de a reinnoi programul Remat si noua taxa de poluare.

"Pentru anul 2011, suntem optimisti, suntem convinsi ca va fi o relansare in special pe semestrul 2 si toate acestea datorandu-se programului Remat si noii taxe de poluare. Daca programul Remat va incepe mai devreme ca anul trecut va fi un avantaj atat pentru client, cat si pentru producator, lucru care va sustine piata. Un al doilea motiv care va stimula vanzarile de masini noi este noua taxa de poluare. Noua taxa de plouarea este un factor care va duce la relansarea pietei, la relansarea vanzarilor Dacia cu motorizari Euro5. Anul trecut, majoritatea masinilor vandute pe piata au fost Euro4, anul acesta pentru toata gama vom aplica normele Euro5", spune oficialul Dacia.

Pentru un Logan cu motor de 1,2 litri Euro5 taxa de inmatriculare este de 73 euro, de la 363 euro pentru cel Euro4, care se vindea anul trecut.

Dacia nu va lansa niciun model nou in 2011, insa ne va atrage atentia cu noi serii limitate si cu accesorii noi.

"Reinnoirea gamei Dacia nu va avea loc in 2011, ci in anii urmatori. Vom avea insa oferte de serii limitate si accesorii off-road pentru Duster, care in prezent sunt testate, urmand a fi lansate anul acesta", a declarat Rafael Treguer, directorul de dezvoltare al marcii Dacia la nivel global.

La nivel international, Dacia are in vedere dezvoltarea de noi centre de distributie. "In prezent reteaua de dealeri din afara Romaniei numara 150 de concesiuni dedicate marcii, iar pana la sfarsitul anului speram sa ajungem la 200 de parteneri", a afirmat Treguer.

In Romania, Dacia are o retea de 99 de showroom-uri si 106 unitati de service, promisiunea companiei fiind ca nu va reduce numarul acestora.

Productia Duster a crescut de la 20 de unitati pe zi la 35 de masini.

Dacia va intra si pe piata din Marea Britanie, unde volanul va fi pe partea dreapta. Primul model pe care il va promova este Duster.

Citeste si:

Rezultatele comerciale ale marcii romanesti in 2010

In 2010, Dacia a vandut 348 723 vehicule, volum superior cu 12 % fata de cel realizat in anul 2009. Ritmul de crestere a vanzarilor Dacia a depasit pentru al saselea an consecutiv 10%, volumul livrarilor anuale ale marcii ajungand sa se dubleze intre 2005 si 2010.

Pe piata din Romania, care a inregistrat in 2010 o scadere de 20,4%, Dacia a comercializat 36 730 vehicule, adjudecandu-si astfel o cota de piata de 31,7 %, in crestere cu 2,8 puncte procentuale fata de anul precedent. Peste doua treimi din volumele vandute (24 856 unitati) au fost livrate prin intermediul programului de reinnoire a parcului auto din Romania.

O contributie importanta la rezultatul Dacia au avut-o vanzarile de flote, care au inregistrat in 2010 un nivel record (aproape 4 000 de unitati), in special ca urmare a livrarilor catre mari companii (societati romanesti si internationale prezente in Romania).

Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea modelului Duster. In Romania fiind livrate 4.826 unitati. 92% dintre clienti au optat pentru versiunea varf de gama, Lauréate. Pe plan international au fost comercializate peste 100.000 de unitati in 2010.

Vanzarile Dacia pe plan international au depasit 311.000 unitati, in crestere cu 15% fata de anul 2009. Marca romaneasca si-a consolidat pozitia in Europa Occidentala unde, in 2010, au fost inmatriculate 228 865 vehicule Dacia.

Franta a redevenit anul trecut prima piata de export pentru Dacia, cu peste 110 000 unitati vandute, ceea ce corespunde unei cote de piata de 4,12%. Acest rezultat plaseaza Dacia pe locul al saselea in clasamentul marcilor cele mai vandute din Franta.

A doua treapta a podiumului este ocupata de Germania, cu 40 500 unitati, un rezultat inferior fata de cel inregistrat in anul 2009, insa cu mult superior celor 25 548 vehicule Dacia vandute in aceasta tara in 2008.

Pe locul al treilea se situeaza Italia, cu 21 930 unitati, urmata la mica distanta de Spania, cu 21 739 vehicule inmatriculate.
Alte piete importante pentru Dacia pe plan international sunt Turcia (19 167 unitati), Algeria (18 578 unitati) si Maroc (18 087 unitati).

Cititi si Fabrice Cambolive, Dacia: Inceputul lui 2010, cel mai dificil moment din criza

Fabrice Cambolive, Dacia: Inceputul lui 2010, cel mai dificil moment din criza

Fabrice Cambolive, Dacia: Inceputul lui 2010, cel mai dificil...