Cel mai puternic impuls va continua sa vina de pe pietele emergente, cu cresteri medii mai mari de 6 procente. Economia europeana va creste cu 1-2%, desi Bosch estimeaza cresteri de cel putin 2% pentru Germania.

Bosch estimeaza cresteri mai mari de 3 procente in Statele Unite ale Americii. Cele mai importante riscuri prevazute de companie sunt consecintele crizei financiare si economice, care nu au fost inca surmontate, precum si fluctuatia cursurilor de schimb valutar.

In 2011, Grupul Bosch sarbatoreste 150 de ani de la nasterea fondatorului companiei, cea de-a 125-a aniversare a companiei si 75 de ani de utilizare a tehnologiei diesel pentru autoturisme.

Grupul Bosch a revenit in anul fiscal 2010 pe crestere si a atins deja nivelul de vanzari inregistrat in anul 2007, inainte de criza.

Conform rezultatelor preliminare, furnizorul global de tehnologie si servicii a obtinut vanzari de 47,3 miliarde de euro, cu 24% mai mult decat in anul anterior (2009: 38,2 miliarde de euro).

„Acesta este cel mai ridicat nivel atins de vanzarile anuale in istoria de 125 de ani a companiei”, a declarat Franz Fehrenbach, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH.

Profitul inainte de impozitare al companiei a revenit la nivelul tinta de 7- 8 procente din vanzarile anului 2010, dupa o pierdere de 1,2 miliarde de euro in anul anterior.

In regiunea Asia Pacific, Bosch a obtinut o crestere nominala a vanzarilor de 42%, fata de anul anterior, generand, in premiera, vanzari de peste 10 miliarde de euro in aceasta regiune.

Citeste si:

In America de Sud, compania a inregistrat o crestere de 36%. In plus, vanzarile din America de Nord au crescut cu 27% si cele din Europa cu 16%.

Anul trecut, simultan cu revenirea pe domenii si regiuni, toate cele trei divizii au inregistrat cresteri semnificative. Divizia de Tehnologie Auto a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de 29%, pana la aproximativ 28 de miliarde de euro (anul anterior: 21,7 miliarde de euro).

Si vanzarile diviziei de Tehnologie industriala au crescut. De la nivelul anterior, de 5,1 miliarde de euro, acestea au crescut cu 27%, pana la 6,5 miliarde de euro. Peste 500 de milioane de euro din aceasta crestere se datoreaza primei consolidari a structurii actionariatului companiei aleo solar AG, achizitionata de Bosch la finalul anului 2009.

Divizia Bunurilor de larg consum si echipamente de constructii, mai putin afectata de recesiune in 2008 si 2009, a inregistrat o crestere semnificativa, de aproximativ 10 procente, pana la circa 12,5 miliarde de euro (anul anterior: 11,3 de miliarde de euro).

Pe parcursul anului 2010, numarul de angajati al Grupului Bosch a crescut pe plan global cu 4,7 procente, pana la aproximativ 283.500.

Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si peste 300 de filiale si companii regionale in mai mult de 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Grupul Bosch este reprezentat in aproximativ 150 de tari.

Compania a fost infiintata la Stuttgart in 1886 de catre Robert Bosch (1861-1942).