"Rezultatele din 2010 ne-au depasit asteptarile, accelerand tranzitia de la fixarea pricipiilor de afaceri la obtinerea unei cresteri profitabile. Investim intr-un numar fara precedent de produse, in tehnologie si dezvoltare in toate regiunile lumii", a declarat presedintele Ford, Alan Mulally, in raportul privind rezultatele financiare ale grupului pentru 2010.

Veniturile au avansat cu 4,6 miliarde de dolari, la 120,9 miliarde de dolari in perioada analizata.

Raportul noteaza ca producatorul auto a facut progrese semnificative in consolidarea situatiei financiare, reducand datoriile diviziei auto cu 43%. La finele anului, lichiditatile brute ale unitatii Automotive depaseau datoriile cu 1,4 miliarde de dolari.

Pe segmentul auto, Ford a avut venituri de 111,2 miliarde de dolari, cu 19,7 miliarde de dolari mai mult decat in 2009. Numarul de masini vandute a urcat cu 771.000, la 5,3 milioane.

In ultimul trimestru al anului trecut, profitul net s-a cifrat la 190 de milioane de dolari, nivel cu 696 de milioane de dolari mai mic decat cel din 2009. Rezultatul reflecta impactul negativ al unor elemente speciale de un miliard de dolari, asociate cu cheltuieli de 980 de milioane de dolari referitoare la un program de reducere a datoriilor.

Citeste si:

Cota grupului pe piata europeana s-a diminuat atat in al patrulea trimestru cat si pe ansamblul anului trecut, din cauza deciziei de a reduce participarea in afacerile cu marje scazute si a disiparii efectelor favorabile ale programelor de innoire a parcurilor auto.

Pentru operatiunile din Europa, Ford a raportat pierderi de 51 de milioane de dolari la nivel operational in ultimele trei luni ale anului trecut, fata de un profit de 253 de milioane de dolari in 2009.

Declinul se explica prin cota de piata redusa, costuri structurale mai mari pentru lansarea de produse, cresterea preturilor materiilor prime si scaderea in general a volumelor industriei de profil. Veniturile diviziei au scazut de la 8,2 miliarde de dolari la 8,1 miliarde de dolari.

Pentru anul viitor, grupul se asteapta ca toate operatiunile diviziei auto sa fie profitabile. Ford detine in Romania fabrica de autovehicule Automobile Craiova.