"Ce e cert este ca eforturile pe care le facem in acest moment este ca sa putem sa circulam la vara, nu sa receptionam, subliniez, sa circulam catre mare, atat pe autostrada, cat si pe calea ferata, si sa demonstram ca atunci cand vrei, poti sa impingi niste lucruri care vad ca atarna de ani de zile. Constructorii isi asuma pe termene intermediare deocamdata finalizarea pe tronsoane, intre 30 iunie si 30 septembrie, deci e perioada in care ei vor da in exploatare tronsoanele de autostrada. Vor construi si fundatia la celelalte benzi, dar bineinteles ca nu vor avea timp sa toarne asfalt. Nu vor putea sa faca minuni in sase luni cat nu s-au facut in sase ani. Receptionata va fi la anul, cu siguranta", a declarat, la Constanta, Anca Boagiu.

Ea a precizat ca exista multe cauze pentru care au fost intarziate lucrarile, printre care problema exproprierilor, rezolvata in prezent, dar si cea a descarcarilor arheologice.

"Cand am venit in acest minister am aflat ca autostrada va fi terminata anul acesta. Eu am fost moderata si am spus ca va fi data in exploatare, ceea ce se va intampla, dar exista foarte multe cauze pentru care lucrarile au fost intarziate. Noi suntem bucurosi, ca minister, ca am reusit sa eliminam obstacole gen regimul exproprierilor, dar raman in continuare probleme legate de partea de descarcari arheologice, pe care prefer sa nu o comentez, dar nu sunt atat de convinsa ca descarcarea arheologica in sine este o problema. Cred ca sunt alte probleme, motiv pentru care am dat dispozitie colegilor mei de la companie sa angajeze arheologi ca sa mergem in paralel si sa putem sa ne facem treaba, oricat de mare ar fi presiunea", a mai spus ministrul Transporturilor.

De asemenea, Anca Boagiu a afirmat ca pana in vara acestui an vor fi finalizate lucrarile la calea ferata Bucuresti - Constanta.

"Pentru calea ferata, termenul este la vara, la sfarsitul lunii iunie, daca nu ma insel. Si pe calea ferata am purtat o discutie pentru ca in paralel sunt foarte multe proiecte, sunt si podurile dunarene, care intra in aceasta perioada in reparatii si atunci trebuie armonizate perioadele de lucru intre cei de la cai ferate si cei de la drumuri astfel incat sa nu se incurce unii pe altii", a explicat ministrul Transporturilor.

Tot vineri, premierul Emil Boc a declarat ca guvernul se confrunta cu o serie de probleme la constructia Autostrazii Bucuresti-Constanta, legate de siturile arheologice pe tronsonul Cernavoda-Constanta, si cauta solutiile tehnice pentru rezolvarea acestora, intentia fiind ca lucrarile sa fie incheiate in acest an.

Citeste si:

"Avem doua probleme tehnice pe traseul Cernavoda-Constanta legate de siturile arheologice si cautam solutia tehnica", a spus Boc.
In urma cu o luna, surse participante la sedinta de guvern au declarat agentiei Mediafax ca ministrii Transporturilor si Culturii s-au contrat in Guvern pe tema Autostrazii Cernavoda-Constanta, Boagiu acuzand ca proiectul este intarziat deoarece Cultura nu a efectuat descarcari arheologice, iar Kelemen demonstrand ca si-a facut treaba, dar Transporturile nu au prevazut bani in acest sens.

Discutia a avut loc intr-o sedinta a Guvernului, unde ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reclamat ca lucrarile la Autostrada Cernavoda-Constanta sunt intarziate, deoarece Ministerul Culturii nu a efectuat descarcarile arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanta.

Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat insa ca ministerul are doar atributii de avizare a dosarelor intocmite de arheologi, documentatia fiind trimisa ulterior spre Comisia Nationala de Arheologie.

Din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descarcate, in conditiile in care in luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulatiei.

Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri).

Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilometri, intre kilometrii 165 si 170+75, potrivit datelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).