1. Navigarea impulsiva pe diverse site-uri

Odata cu accesul nelimitat la internet, suntem deseori tentati sa cautam pe motoarele de cautare diverse lucruri care ne vin in minte, intr-un anumit moment. Specialistii recomanda sa notam aceste ganduri pe masura ce apar si sa le cautam dupa ce terminam toata treaba sau, cel putin, task-ul la care lucram.

2. Multi-tasking

Desi multi credem ca putem face cu succes doua lucruri simultan, cercetarile stiintifice arata ca doar 2% din populatie este capabila efectiv de acest lucru. Pentru toti ceilalti, multi-tasking-ul este doar un obicei prost, care scade atentia si productivitatea.

3. Verificarea permanenta a e-mailului

Accesul permanent la internet ne determina sa verificam continuu emailul in timpul zilei. Din pacate, de fiecare data cand facem asta, pierdem pana la 25 de minute din timpul alocat muncii. Unul dintre specialistii citati de Business Insider sugereaza sa inchidem e-mail-ul si telefonul macar 30 de minute pe zi, timp dedicat muncii profunde.

4. Amanarea lucrurilor importante pentru finalul zilei

Multi oameni obisnuiesc sa isi inceapa ziua cu task-uri usoare si sa le rostogoleasca pe cele mai grele spre finalul orelor de program. Este o idee gresita, care se finalizeaza de multe ori cu task-uri neindeplinite. Cercetatorii au demonstrat ca avem o anumita cantitate de concentrare, ce scade pe parcursul zilei. Tocmai de aceea, majoritatea task-urilor importante ar trebui bifate cat mai devreme.

5. Prea multe intaniri

Intalnirile inutile intrerup fluxul productivitatii. Avand la indemana emailul, mesageria instanta sau apelurile video, este recomandat sa folosim intalnirile doar pentru prezentari sau discutii serioase care nu poate avea loc decat fata in fata.

6. Sedentarismul

Nilofer Merchant, un celebru consultant si autor de specialitate, recomanda inlocuirea intalnirilor la cafea sau in lumina neoanelor din salile de conferinte cu plimbari scurte. Aparent, ideile noi si interesante sunt ajutate de aerul proaspat.

7. Amanarea alarmei

Ni se pare ca amanarea alarmei in fiecare dimineata ne ofera cateva minute in plus de odihna, dar, de fapt, ne face mai mult rau decat bine. Specialistii spun ca dimineata, sistemul endocrin incepe sa elibereze hormonii specifici care ne pregatesc pentru restul zilei. Daca mai dormim putin, ingreunam acest proces.

8. Prioritizarea gresita

Unii oameni cred ca setarea mai multor obiective este cel mai bun drum catre succes – daca o idee da gres, eista mai multe care pot avea succes. Din pacate, acest mod de gandire poate fi extrem de neptroductiv.
Warren Buffet are antidotul perfect. Vazand ca pilotul sau personal nu isi implinea obiectivele personale, i-a cerut sa faca o lista cu 25 de lucruri pe care sa le faca inainte de a muri. Dar, in loc sa il incurajeze sa faca pasi mici pentru a le bifa pe toate, Buffet l-a sfatuit sa le aleaga pe cele mai importante cinci si sa le ignore pe celalalte.

9. Perfectionismul

Deseori, frica de nu face o treaba buna sta la baza amanarii, mai mult decat leneveala, considera Alain de Botton, un filosof si scriitor britanic.
Singurul mod prin care putem invinge tendinta de a amana lucrurile este sa abandonam perfectionismul si sa nu ne cramponam in detalii, pe masura ce inaintam in rezolvarea task-ului.

10. Planificarea excesiva

Oamenii ambitiosi si organizati incearca sa isi maximizeze poductivitatea prin planificarea meticuloasa a fiecarei ore din fiecare zi. Dar exista si lucruri neplanificate, precum un copil bolnav sau ceva neprevazut de rezolvat, care pot provoca haos. In schimb, putem incerca sa planificam doar 4 sau 5 ore din zi, ca sa putem fi flexibili in restul orelor de munca ramase.

Sursa foto: Shutterstock/Alex Brylov