Urmarea unor cursuri la o universitate de prestigiu, integrarea intr-o companie cu reputatie sau stabilirea unei strategii pentru a avea o cariera de succes nu reprezinta ingredientele cheie pentru a ajunge pe o pozitie de CEO. Exista o serie de criterii care tin de personalitatea fiecaruia si care detin o pondere importanta atunci cand vine vorba de un potential candidat pentru o astfel de pozitie, arata studiul american Ce abilitati conteaza cel mai mult pentru un CEO?.

Autorii studiului, profesori ai Universitatii din Chicago Graduate School of Business, au coelctat informatii despre 300 de candidati ai unei agentii americane de recrutare si dezvoltare personala care au candidat in perioada 2000-2006 pentru pozitia de CEO in cadrul unor companii cu capital privat.

Interviurile au avut o durata de patru ore. In acest interval mai mult de 40 de trasaturi de personalitate si competente intelectuale, interpersonale si tehnice ale candidatilor au fost evaluate. De asemenea, au fost atent analizate de recrutori abilitatile de a fi un bun lider, capabil de un management eficient dar si motivarea echipei.

A fi un bun manager nu este suficient

A poseda bune abilitati tehnice de managementul echipei nu sunt suficiente pentru a deveni si fi un bun CEO. In plus, majoritatea companiilor apreciaza candidatii care poseda „cunostinte generale”, acele competente non-tehnice (soft skills) si dau dovada de deschidere.

Citeste si:

Un bun CEO nu trebuie sa fie numai un simplu manager, acesta trebuie sa stie sa asculte, sa accepte critici, cat si sa incurajeze lucrul in echipa, calitati recomandate oricarui manager. Totusi, chiar si candidatii care poseda aceste competente nu ajung usor pe o pozitie de CEO. Cei care au un profil ce demonstreaza ca sunt persoane energice, determinate si tenace au mai multe sanse de a fi selectionati, indica studiul.

Curajul si determinarea sunt calitati cel mai adesea recompensate prin fidelitatea fata de companie. Astfel, o a doua cale pentru a ajunge pe pozitia de CEO o reprezinta mobilitatea interna, confirma studiul. In practica, salariatii care ocupa deja o functie in cadrul companiei pot promova mai usor pe o pozitie de top management.

Totusi, profesorii de la Universitatea din Chicago sustin ca in general competentele interne sunt supraestimate, iar persoanele care fac parte deja din companie sunt mai putin eficace decat candidatii recrutati din extern.