Traian Simion (foto) este noul director general al companiei Albalact. Traian Simion a fost numit in aceasta functie dupa ce timp de doi ani si jumatate a construit, alaturi de partenerii sai de management de la Albalact un portofoliu mai mare de produse dar si o pozitie importanta in topul producatorilor autohtoni de lactate. Traian Simion s-a alaturat echipei Albalact in octombrie 2005, ca director comercial, si a pornit la drum cu un „patrimoniu” profesional valoros: viziuni moderne si o experienta bogata formata in mai multe companii mari ca Ursus Breweries (SAB Miller), BHL (achizitionat de Heineken) si Wrigley.

„In 2005, Albalact era in plin proces de rebranduire, avea nevoie de foarte multe resurse financiare pentru a se dezvolta, dar oferea o mare oportunitate din punct de vedere profesional. La nivelul actionariatului exista si exista o viziune realista, lucru rar intalnit la o companie de talie mijlocie cu actionariat romanesc, astfel ca am acceptat provocarea de a construi alaturi de echipa manageriala o companie la nivel national capabila sa faca fata competitiei locale si multinationale. Sunt convins ca si in Romania se pot face lucruri bune in orice domeniu daca ne pastram consecventi in utilizarea principiilor si pasilor corecti din punct de vedere managerial. Imi place sa cred ca am reusit inca odata acest lucru in Romania, dupa Brewery Holding”, spune Traian Simion, directorul general al companiei Albalact.

In functia de director comercial, Traian Simion a dezvoltat echipa nationala de vanzari si sapte centre regionale de distributie. Activitatea si strategiile sale au contribuit la cresterea cu 70% la suta a vanzarilor companiei si propulsarea Albalact intre primii cinci jucatori importanti pe piata lactatelor.

„Performanta Albalact a fost realizata prin eforturile unei echipe de profesionisti. Traian Simion a dovedit a fi un manager de valoare, iar noua sa pozitie de director general arata cat de importanta a fost contributia sa in evolutia Albalact. Consolidarea echipei noastre manageriale ne va ajuta sa implementam cu succes planurile strategice de dezvoltare pe care compania le are”, declara Raul Ciurtin, presedintele Albalact Alba Iulia.

Citeste si:

Inainte sa se alature echipei Albalact, in perioada august 2001 – martie 2005, Traian Simion a ocupat functia de director executiv de vanzari si distributie si apoi consultant de proiecte in cadrul companiei multinationale SAB Miller, divizia URSUS Breweries. Aici a format si coordonat de asemenea echipele de vanzari si trade marketing si a contribuit la definirea si implementarea strategiei de marketing, vanzari si distributie a Companiei de Bere Romania (Ursus si Timisoreana). In perioada 1999-2001 a fost director de vanzari si trade marketing la BHL, companie controlata de 3 fonduri de investitie - Jupiter, Advent si Oresa - producator al berii Ciuc, Gambrinus, Hategana. In mai putin de 18 luni, aceasta companie a devenit numarul 1 in industria berii in acea perioada, in fata companiilor mult mai consacrate ca Brau Union ( Heineken ), Interbrew, Ursus, Tuborg.

Traian Simion a absolvit Institutul Politehnic Bucuresti in anul 1989, iar in perioada 2000 – 2005 a urmat cursuri de specializare in management european, finante, vanzari si distributie la Bruxelles si Praga. Traian Simion are 43 de ani, este casatorit si are trei copii.

“Pentru mine, Albalact va fi o si mai mare provocare de-acum inainte, pentru ca planurile de dezvoltare pentru anul 2008 cuprind actiuni strategice. Cele mai importante sunt consolidarea si mutarea capacitatilor de productie in noua fabrica de la Oiejdea din judetul Alba, care are o capacitate de productie instalata de 20 000 l de lapte pe ora (aprox 300 000 l / zi ). Vrem ca in luna iunie sa fim operationali 100% in noua fabrica. Apoi, in contextul actual privind criza materiei prime, dezvoltarea unor ferme propii este prioritara. Deja avem o ferma de capacitate medie - aprox 10 000 l lapte colectati zilnic, si urmeaza sa o extindem la aproximativ 20 000l/zi, accesand fonduri UE la care adaugam resurse financiare interne. In plus, suntem foarte aproape de a achizitiona o a doua ferma. Strategia de vanzari si marketing trebuie continuata, dezvoltarea portofoliului actual fiind o alta prioritate, mai ales ca noua capacitate de productie ofera foarte multe oportunitati din punct de vedere tehnologic. Pregatirea personalului este un alt obiectiv important, pentru a face fata noilor provocari”, adauga Traian Simion, directorul general Albalact Alba Iulia.

Albalact se afla in prezent printre primii cinci producatori de lactate din Romania. Potrivit analizelor MEMRB, Albalact este lider de piata pe segmentul laptelui proaspat pasteurizat cu laptele Zuzu si mai este lider de piata cu untul de masa Albalact. Cu smantana Albalact, compania ocupa locul doi pe acest segment. Laptele UHT Fulga a adus compania Albalact tot pe locul doi pe segmentul UHT. Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact.