Angajatorii estimeaza o previziune neta de angajare (diferenta dintre procentul firmelor care estimeaza o crestere a numarului de angajari si procentul companiilor care estimeaza o scadere a volumului de angajari) de -2%, in conditiile in care preziunea neta de angajare pentru ultimul trimestru din 2010 s-a plasat la 0%, iar cea pentru trimestrul al treilea – la 3%.

La nivel regional, doar companiile din doua regiuni geografice reprezentative la nivel national se asteapta la o crestere a numarului de salariati in primele trei luni din 2011.

Astfel, angajatorii din Sud-Est au raportat o previziune neta de angajare de 5%, in vreme ce pentru companiile din Bucuresti si Ilfov previziunea este de 4%.

Cele mai reduse previziuni nete de angajare se inregistrarea in Sud - Vest (-20%) si in Nord - Est (-12%).

In ceea ce priveste comparatiile intre sectoarele de activitate, angajatorii din trei dintre cele zece sectoare de activitate analizate anticipeaza cresteri ale activitatii de angajare in cursul primului trimestru din 2011.

Citeste si:

Angajatorii din sectorul comert cu ridicata si cu amanuntul raporteaza planuri optimiste de angajare, cu o previziune neta de angajare de 14%, iar cei din industria prelucratoare manifesta un optimism prudent, raportand o previziune de 10%.

Totusi, 62% dintre participantii la studiu au precizat ca intentioneaza sa-si pastreze constant personalul actual si in primul trimestru din 2011, ceea ce sugereaza ca piata fortei de munca este destul de stabila.

"Cu toate acestea, data fiind si stagnarea activitatii din perioada Sarbatorilor de iarna, un procent mai mare de angajatori (17%) dau semne ca isi vor reduce personalul pe parcursul trimestrului urmator. Elaborarea unor strategii flexibile privind forta de munca este un pas esential in contextul actualului climat economic. In ceea ce priveste persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, este interesant de subliniat ca in ciuda numarului limitat de pozitii disponibile pe piata muncii din Romania, angajatorii inca intampina dificultati in a gasi candidatii potriviti, candidati care sa-i ajute in mod eficient in atingerea obiectivelor de business", spune Eliza Nechifor,coordonator marketing & comunicare al Manpower Romania.

Studiul a fost realizat recent, prin intervierea unui esantion de 750 de angajatori de pe piata locala.