“Eu sunt portughez, iar in Romania ma simt ca acasa. Romanilor le place sa fie in ton cu moda, mai ales femeilor. Dar nici barbatii nu se lasa mai prejos. Am observat ca multi dintre ei prefera culorile tari, chiar si in cazul pantofilor. De asemenea, am observat ca aici se poarta haine destul de stramte, ceea ce nu se intampla in restul Europei centrale. Cred ca romanii sunt bine informati din punctul de vedere al modei”, a declarat Carlos Duarte, cu o zi inainte de lansarea oficiala a retelei in Romania.

Duarte, care ocupa postul de country manager H&M pentru Romania, Polonia, Republica Ceha, Ungaria si Slovacia, se declara incantat de interesul romanilor pentru moda si trenduri.

Potrivit managerului, romanii seamana cu polonezii din acest punct de vedere, singura diferenta fiind atentia noastra sporita la raportul calitate-pret.

“Cred ca aici avem de-a face cu o piata foarte interesanta, pentru ca simtul estetic al romanilor este dezvoltat. Si in raportul calitate pret romanii sunt foarte la curent cu ce se intampla pe piata modei. De altfel, romanii se aseamana, dupa parerea mea, cu polonezii la acest capitol. Polonia, de exemplu, este o alta tara foarte pasionata de moda. Femeile de acolo sunt foarte interesate de trenduri”, a precizat el.

Suedezii vor angajati cu "personalitati H&M"

Avand in vedere ca retailerul are o reteta bine definita pentru lansarea de noi magazine si ca atat procedurile cat si magazinele in sine sunt asemanatoare, ceea ce face diferenta in fiecare tara sunt oamenii, potrivit declaratiilor noului manager de tara al H&M.

“Munca in retail poate fi grea cateodata, de aceea noi cautam oameni care sa isi doreasca o cariera la H&M, sa inteleaga valorile noastre. In procesul de recrutare cautam “personalitati H&M”, pentru ca oamenii sunt mai importanti decat manualele”, a conchis Duarte.

Citeste si:

Retailerul suedez va adauga inca 100 de persoane pe lista angajatilor sai, ajungând astfel la o echipa de 400 de persoane in cele opt magazine care vor fi deschise în 2011 la noi in tara.

Strategia de baza: extindere si notorietate

In ceea ce priveste strategia si planurile H&M pentru Romania in urmatorii doi ani, reprezentantii companiei au subliniat importanta impunerii brandului pe piata si nu obtinerea unei cote anume pe piata a modei. In plus, ei au adaugat ca sunt interesati si de orasele mai mici, atata timp cat interesul romanilor de acolo pentru moda este unul ridicat.

“Asteptarile noastre in ceea ce priveste piata romaneasca sunt foarte mari, bineinteles. Principalul nostru obiectiv este sa lansam cele opt magazine in acest an si sa ne facem cunoscuti pe piata de aici.

Strategia noastra de extindere presupune sa gasim mai multe locatii potrivite pentru magazinele H&M si bineinteles ca nu ne vom opri doar la orasele mari”, a mai spus Duarte.

Gasirea unor locatii potrivite la momentul potrivit pare sa fie combinatia castigatoare care a dus la venirea retailerului in Romania, desi tara noastra era in vizorul suedezilor de mai multi ani. Un alt factor care a contribuit la venirea lor aici a fost faptul ca H&M are contracte de colaborare cu companii din Romania inca din 1994.

“Am asteptat destul de mult sa intram in peisajul modei din Romania, desi tara era demult pe lista noastra de posibile cai de extindere. Am ales sa venim acum pentru ca ni s-au oferit niste ocazii si locatii fantastice. A fost momentul potrivit pentru noi”, a incheiat Duarte.