Filiala de servicii si intretinere a furnizorului de electricitate Electrica vrea sa intre pe piata productiei de energie prin construirea unui sit care sa cuprinda o fabrica de panouri solare si o cladire independenta energetic ce va fi alimentata de o centrala fotovoltaica.
“Vrem sa amplasam situl intr-un spatiu pe care il avem in proprietate. Fabrica va produce panouri si va avea, in primul an de functionare, desfacerea marfii asigurata pentru ca panourile produse vor fi folosite la centrala fotovoltaica”, a declarat Nicolae Serban (foto), directorul general al Electrica Serv, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Proiectul, elaborat in 2010, presupune un sit pe o suprafata de 30.000 de metri patrati in apropiere de Capitala, acolo unde in prezent se afla un centru de instruire a angajatilor de la Electrica Serv.

Fabrica va fi compusa din doua linii de productie cu o capacitate de 32 de panouri pe ora, iar investitia totala pentru sit se va cifra la 53 de milioane de euro. “Investitia va fi finalizata la doi ani dupa asigurarea finantarii”, potrivit estimarilor lui Serban, care a adaugat ca in prezent compania se afla in cautarea unui partener care sa acopere costurile sitului de productie de energie.

Demararea proiectului va avea loc dupa finalizarea procesului de restructurare a companiei, inceput in urma cu doi ani. Tinta reorganizarii a fost reducerea numarului personalului, de la 7.500 la 6.000 la inceput de 2011, dar si a cheltuielilor. Astfel, din cele 42 de agentii locale au ramas doar 27, iar dintre cele 78 de posturi de directori au fost suprimate 20. In prezent, Electrica Serv are opt sucursale, aferente regiunilor Banat, Dobrogea, Muntenia Sud, Moldova, Oltenia, Transilvania Nord, Transilvania Sud si Muntenia Nord.

“In Muntenia, am dublat cifra de afaceri a sucursalei si dupa trei ani de pierderi, in 2010, am reusit sa o trecem pe profit. Sucursalele care deservesc Transilvania Sud, Transilvania Nord si Muntenia Nord si Sud au o piata asigurata si lucreaza pe profit”, a aratat Serban. Conform acestuia, societatea inca inregistreaza pierderi, dar ele au fost diminuate cu 32% in perioada celor doi ani de mandat.

In 2010, compania a raportat o scadere a cifrei de afaceri cu 13,2%, pana la 750 milioane de lei, iar previziunile pentru 2011 vizeaza o scadere in conditiile reducerii de personal. In plus, planurile pentru 2011 depind de deciziile care se vor lua la nivel de minister si de Guvern in perspectiva privatizarii companiei de servicii.

“In ceea ce priveste strategia care va fi construita de Guvern, stim doar ca Electrica Serv a fost trecuta la privatizare in intreg. Ne-am prezentat cu programul de reorganizare, iar in functie de decizia care se va lua, ne vom adapta strategia”, a explicat Nicolae Serban.

Potrivit acestuia, filiala de servicii si intretinere prezinta un mare interes din partea investitorilor in conditiile in care are o infrastructura nationala cu cate un punct de lucru in aproape fiecare oras, precum si un personal cu inalta calificare in domeniul energetic. De asemenea, Serban estimeaza ca Electrica Serv are active imobiliare de 150 de milioane de euro si o logistica ce ii protejeaza afacerea de concurenta din zona de mentenanta a operatorilor de distributie de energie electrica.

Anul acesta, in cadrul negocierilor cu Fondul Monetar International pentru incheierea unui nou acord, Electrica Serv a fost inclusa pe lista companiilor de stat ale caror evolutii financiare vor fi monitorizate.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri