“Clientul din Romania are un comportament total diferit, neavizat, in comparatie cu cel la nivel european, unde predomina vinul sec si unde vinul rosu are aproape aceeasi pondere ca si cel alb”, declara Paul Milosescu, responsabil cu achizitiile de bauturi in cadrul lantului de hipermarketuri Cora, pentru wall-street.ro.

Pe categorii, cele mai cautate vinuri de masa sunt Babanul (Murfatlar) si Muscatel (Vincon), care detin 60% din vanzari, respectiv 65% din volum. Un al treilea jucator puternic este si Sange de Taur (Tohani), cu o cota de 10% din vanzari si 11% din volum, potrivit lui Milosescu.

Dintre vinurile albe, primele clasate in preferintele clientilor Cora sunt Dry Muscat, produs de Jidvei, Premiat – Murfatlar si Schwaben Feteasca Regala de la Cramele Recas. “Fiind o categorie cu mai multe produse concurente, procentele nu sunt chiar atat de semnificative. Totusi, cele trei articole reusesc sa dezvolte aproximativ 17% din cifra de afaceri si 15% din volum”, explica oficialul lantului de hipermarketuri.

El mai spune ca, excluzand vinurile de masa, se observa o migrare a consumului spre vinul rosu, cel mai des cumparate fiind Beciul Domnesc Feteasca Neagra si Pinot Noir de la Vincon si Zestrea Pinot Noir, Merlot si Cabernet Sauvignon de la Murfatlar, care acopera 14% din afaceri si 15% din volum.

Dintre vinurile rose, vanzarile din magazinele Cora arata ca pe primele locuri se afla Busuioaca de Bohotin de la Vinia, urmata de Proles Pontica de la Vincon si Busuioaca de la Husi.

Citeste si:

Oficialii lantului de supermarketuri si hipermarketuri Carrefour spun ca nu au observat schimbari in preferintele cumparatorilor in ultima perioada si ca in continuare consumatorii se orienteaza spre produsele aflate la promotie pentru ca ele ofera un pret mai avantajos. “Ca si evolutie fata de anul trecut, in numar comparabil de magazine, vanzarile din primele cinci luni sunt cu aproape 10% mai mari, ajungand la nivel celor din 2009”, afirma acestia.

Anul acesta, ca volum, cele mai vandute vinuri au fost Murfatlar Premiat, Husi si Zestrea. In termeni de valorea, clasamentul se schimba, astfel ca cel mai bine vandut brand este Beciul Domnesc, urmat de Zestrea si de Murfatlar Premiat.

Reprezentantii magazinelor de tip angro Selgros sustin ca in ultima perioada a anului au remarcat o schimbare in preferintele clientilor, care au migrat spre extreme, cautand tot mai mult vinuri foarte slabe si tinere. In privinta clasamentului celor mai bine vandute branduri, pe prima pozitie se afla Muscat alb, demidulce, la sticla de doi litri, urmata de Grasa de Cotnari, si de Dry Muscat de la Jidvei.

In Romania, consumul anual de vin este de circa 25 de litri, la jumatatea mediei din Europa de Vest, potrivit statisticilor.

Sursa foto: www.sxc.hu.