Retailerul de mobila a deschis langa Bucuresti, la finele anului 2008, primul magazin din Romania, o investitie estimata la 31 milioane de euro. Magazinul, situat in zona Militari, are o suprafata totala de 27.000 de metri patrati, dintre care 15.000 mp reprezinta spatii de vanzare si 12.000 mp depozite.

La momentul respectiv, reprezentantii companiei din Austria au anuntat ca unitatile urmatoare vor fi de dimensiuni mai reduse, cu spatii de vanzare de pana la 10.000 mp.

In prezent, compania cauta spatiul pentru a doua unitate din Bucuresti, osciland intre doua zone de interes – Baneasa si sudul Capitalei, la iesirea spre Constanta. Investia medie per magazin se ridica la 25-30 milioane de euro, potrivit oficialilor kika.

“As fi vrut ca planurile pentru al doilea magazine din Bucuresti sa fi mers mai repede, oscilam acum intre doua terenuri, ne uitam la accesibilitatea zonei si de regula dupa 9-12 luni magazinul este gata. Ne uitam la zone cu venituri bune, cu infrastructura, una dintre problemele cu care ne confruntam acum”, afirma Lars Lund (foto).

Totodata, compania va inaugura la sfarsitul verii 2012 primul magazin din tara, la Constanta. “Intarzierea se datoreaza lipsei de accesibilitate catre zona unde vom construi magazinul. Nu avem drumuri pentru a ajunge la teren”, explica oficialul kika.

Imediat ce va avea avea acces catre zona unde va fi construit magazinul, kika va demara si procesul de recrutare, in locatia din Constanta urmand sa lucreze 100-120 de persoane.

“Ne-a fi placut sa deschidem al doilea magazin din Romania tot in Bucuresti, insa am observat ca unii proprietari de terenuri pastreaza inca nivelul ridicat al chiriilor valabil perioadei de dinainte de criza”, spune Lund.

kika detine mai multe terenuri in Romania, in orase precum Cluj sau Timisoara, planul initial de extindere vizand opt magazine. “Strategia a fost gandita pentru 4-5 ani, insa ne vom misca mai incet, vom fi mai atenti unde ne extindem”, adauga Lars Lund.

Oamenii au asteptat prea mult revenirea economiei

Citeste si:

Directorul general al kika Romania sustine ideea unei cresteri a consumului in acest an, insa totul va depinde de evolutia unor factori externi, precum situatia Greciei sau pretul petrolului.

“Pentru sectorul in care activam cifrele privind evolutia economica nu se traduc inca in vanzari. Este si sezonul vacantelor si oamenii balanseaza intre concediu si o canapea noua. Principala mea ingrijorare este insa legata de ce se va intampla cu economia globala, cu Grecia”, declara Lars Lund.

Vanzarile in lunile ianuarie si februarie au fost sub asteptari, insa aprilie si mai au raportat o imbunatatire vizibila, ceea ce indica o tendinta pozitiva, in opinia sefului kika Romania.

Potrivit acestuia, valoarea medie a unui tichet de cumparaturi in cazul kika a crescut de la 94 de euro, in 2008, la 105 euro, in prezent.

Cine este Lars Lund

Lars Lund a preluat pozitia de director general al kika Romania in 2009. Acesta s-a alaturat echipei kika in anul 2006 in calitate de country sales manager al retelei din Arabia Saudita. Din aceasta pozitie a inaugurat doua magazine cu o suprafata totala de 22.500 mp in Riyadh si Dhahran si a gestionat procesul de recrutare a aproape 500 de persoane.

In 2008, Lund a devenit franchise partner manager pentru kika Austria, oferind suport logistic si de marketing pentru Moscova, Tel Aviv, Krasnodar si Samara. Pana in 2009 a fost responsabil de dezvoltarea in zona Europei Centrale si de Est, Moscova si Samara.

Din anul 2009, Lars Lund este responsabil de planurile de extindere ale companiei in Romania, Serbia si Croatia.