Negocierile incepute in urma cu trei ani sunt pe ultima suta de metri, contractul urmand sa fie semnat foarte curand, potrivit surselor wall-street.ro.

Reprezentantii Tesco au refuzat sa comenteze aceasta informatie.

Britanicii de la Tesco vor cumpara toate operatiunile Real Hypermarket, inclusiv pe cele din Romania. Pe parcursul negocierilor, retailerul Tesco a intentionat sa cumpere toate operatiunile, mai putin pe cele din Germania, din cauza rezultatelor financiare slabe.

Real Hypermarket a intrat pe piata internationala in 1997, o data cu deschiderea primelor magazine din Polonia. Astazi compania are peste 85 de magazine in Germania, Polonia, Turcia, Ucraina, Rusia si Romania.

Pe plan local, Real Hypermarket opereaza o retea de 25 de magazine. In cei cinci ani de prezenta pe piata romaneasca, Real Hypermarket a investit peste 500 milioane de euro in expansiunea retelei.

Primele zvonuri despre intentiile Tesco de a prelua hipermarketurile Real au aparut anul trecut. Contactati de wall-street.ro in noiembrie 2010, reprezentantii Tesco au declarat ca nu au planuri de a intra pe piata locala. "Ne vom uita mereu la noi oportunitati, dar nu avem planuri sa intram pe piata romaneasca", a declarat la momentul respectiv James Wiggam, reprezentant al biroului de presa al Tesco.

O luna mai tarziu, oficialii grupului Metro au subliniat, intr-un comunicat de presa, ca nu exista niciun plan de cedare a diviziei Real din Romania si ca zvonurile aparute anterior sunt pure speculatii.

"Nu exista niciun plan privind cedarea diviziei de vanzari Real Romania. Mai mult, Metro Group are incredere in dezvoltarea liniei de vanzari Real pe o piata promitatoare si cu potential, iar in viitor vom continua sa ne intarim pozitia pe sectorul romanesc de hipermarket", a declarat la acel moment Joel Saveuse, membru al consiliului de administratie al Metro AG.

Citeste si:

Tot atunci, Michel Lamoot, CEO-ul Real Hypermarket Romania, a precizat ca orice comentarii legate de o eventuala preluare a Real Hypermarket Romania sunt simple speculatii pe piata. "Avem in vedere toate oportunitatile oferite de piata pentru cresterea afacerii, fie printr-o expansiune sustinuta, fie prin achizitii", a mai spus Lamoot.

Cifra de afaceri a Metro Group a crescut in anul comercial 2010 cu 2,6% pana la valoarea de 67,3 miliarde euro.

In Germania, cifra de afaceri a scazut cu 1,4% pana la valoarea de 26,1 miliarde euro. Cifra de afaceri pe plan international, dimpotriva, a crescut cu 5,4%. Tot aici, grupul detine peste 350 de magazine din reteaua Real Hypermarket.

In Romania, grupul german Metro are doua divizii operationale: Metro Cash & Carry (lant de magazine cu vanzare angro) si Real Hypermarket Romania. Grupul s-a mentinut anul trecut in topul retailerilor prezenti pe plan local. Magazinele Real au avut vanzari mai mari cu 3,4% in 2010 fata de 2009, pana la 694 de milioane de euro.

In ciuda extinderii cu inca o unitate, reteaua de hipermarketuri si-a redus drastic personalul, cu 1.250 de angajati, ramanand cu un total de circa 7.500 de salariati pentru cele 25 de unitati din Romania.

Per total, grupul Metro a realizat, prin cele 48 de magazine detinute pe plan local, vanzari de 1,897 miliarde de euro, in scadere cu 3,5% fata de 2009.

Anul trecut, piata de retail modern din Romania a ajuns la o valoare estimata la 20 de miliarde de euro.