Cand ai un brand deja considerat “clasic” nu conteaza daca intri pe o piata in plina recesiune sau in perioada de crestere economica intrucat “calitatea si luxul vor atrage intotdeauna”, spune, increzator, directorul global de marketing al Zippo, care asteapta de la brandul de brichete cresteri constante de 10% de la an la an pe piata locala.
Zippo este unul dintre brandurile consacrate in SUA dar si la nivel mondial, prima bricheta windproof (rezistenta la vant – n.r.) fiind produsa in timpul recensiunii din anii ’30. “Intram in Romania tot intr-o perioada economica dificila, dar nu ne este frica, suntem obisnuiti. Sunt produse scumpe, insa aspirationale, care se vor vinde bine indiferent daca este sau nu criza”, spune, increzator, David Warfel, director global marketing al Zippo.

Pentru a puncta importanta intrarii pe piata a Zippo, la evenimentul de lansare au participat si oficialitati ale Ambasadei SUA in Romania (vezi video – n.r.) care au subliniat sprijinul oferit de americani brandului lor.



Clubul unde a avut loc lansarea a fost aranjat astfel incat sa gazduiasca cat mai multe produse ale brandului – daca nu au avut loc in vitrine speciale, au fost insirate pe masa. Brichete, ceasuri, pixuri, aprinzatoare sau chiar o unealta Zippo de incalzire a mainilor, toate au fost aranjate, cu titlu de prezentare, in aproape tot clubul.

Brandul a adus insa in Romania, prin intermediul unicului distribuitor autorizat Tonka Distribution, doar brichete – circa 75-80% din intreg portofoliul mondial. Cea mai ieftina bricheta costa 43 de lei in timp ce “varful de lance” poate fi achizitionat la 130 de lei, preturi fara TVA.



“In urmatoarele 12 luni vom incepe sa introducem pe piata si alte obiecte ale brandului Zippo. Pentru inceput incercam sa atragem utilizatorii prin ceea ce cunosc – si sunt extrem de multi cei care au auzit de Zippo, macar pentru faptul ca aceasta marca a aparut in zeci de filme realizate la Hollywood – chiar si in cele de Oscar”, spune directorul de marketing al companiei, intr-un interviu fata in fata cu wall-street.ro.

Oficialul spune ca Zippo nu are concurenta pe piata locala, intrucat compania nu vinde atat brichetele cat “brandul si prestigiul din spatele lor. Suntem o companie similara cu Victorinox, companie care produce atat bricegele Swiss Knife dar, in timp, au inceput sa vanda si genti, geamantane, unghiere sau brelocuri”, considera Warfel.

El se bazeaza si pe faptul ca, desi nu in mod oficial, brichete Zippo se comercializeaza in Romania “pe piata gri” de 20 de ani.

Intrebat cum influenteaza campaniile anti-fumat vanzarile Zippo, oficialul companiei a spus ca, intr-adevar, se simte o presiune insa brandul se fereste sa identifice brichetele ca fiind exclusiv folosite pentru a aprinde tigari. “Noi oferim o flacara portabila, un instrument de aprindere a focului”.



Principala provocare pe care o are de depasit compania pe piata locala va fi cresterea canalului de vanzare. In prezent, Tonka distribuie produsele in cele doua magazine proprii, din Pipera si Dorobanti, avand parteneriate si cu Mall Romania.

Pe plan global, 52-56% dintre vanzarile companiei provin din comercializarea de brichete, restul fiind alte produse. Compania fabrica annual circa 12 milioane de brichete, vanzarile ei ridicandu-se la circa 200 milioane dolari pe anul 2010. SUA acopera 40% din afaceri, urmate de China, cu 10%. Compania are 790 de angajati la nivel global si activeaza in 160 de tari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri