Comisia de receptia a lucrarilor care va trebui sa verifice calitatea acestora a fost numita, printr-un ordin, de ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, scrie Mediafax.

Finantarea celor doua a fost asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Sectorial-Transporturi 2007-2013, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Proiectul de modernizare a sistemului de semnalizari de navigatie pe Canalul Dunare-Marea Neagra a presupus modernizarea tuturor semnalelor neluminoase, semafoarelor de la ecluze, semafoarelor de la intrarile si iesirile din canal, precum si a semnalelor luminoase de la bifurcatii, de la gurile de intrare in porturi si de pe poduri.

Conform proiectului, balizajul neluminos a fost amplasat pe malurile canalului si cuprinde semnale de interzicere, de obligatie, de restrictie, semnale de recomandare si indicatoare kilometrice. Valoarea proiectului este de 4,24 milioane euro.

Citeste si:

Aceleasi tipuri de lucrari au fost realizate si in cazul modernizarii sistemului de semnalizari pe Canalul Poarta Alba-Midia Navodari, valoarea proiectului fiind de 3,01 milioane euro.

Proiectul a fost necesar intrucat sistemele de semnalizare existau numai la ecluze, dar si acestea prezentau dezavantajul ca erau de tipul semnalelor feroviare, cu flux luminos a carui vizibilitate pe timp de vara nu este buna pe orice directie. Echipamentele care existau erau deteriorate, depasite tehnic sau cu eficienta redusa si necesitau costuri mari de intretinere.

Beneficiarul celor doua proiecte este Compania Na?ionala Administra?ia Canalelor Navigabile Constanta.

Utilnavorep a fost infiintata in 1992 la Constanta, prin privatizarea unei companii care asigura mecanizarea lucrarilor de constructii, precum si confectiile metalice pentru constructia Canalului Dunare-Marea Neagra. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma are 87 de actionari persoane fizice.