Prin tranzactia cu Tengelmann, Lidl a preluat cele 107 magazine Plus Discount, iar intre timp a mai construit 11, care vor fi deschise pe data de 10 octombrie. Dintre noile magazine, doua se afla in Bucuresti (pe strada Moinesti si pe strada Ziduri intre Vii), iar restul – in Campulung, Dragasani, Focsani, Giurgiu, Pitesti, Selimbar (judetul Sibiu), Timisoara, Turda si Zalau.

Mai avem alte 17 magazine in proces avansat de constructie. In 2012, urmeaza sa construim alte magazine. E un proces dinamic ce va continua”, a declarat, intr-o conferinta de presa, Sergiu Fala, director de expansiune in cadrul Lidl Romania.

In paralel, Lidl investeste si intr-un nou centru logistic, la Iernut (judetul Mures), care este amplasat pe un teren de 4.000 de metri patrati si care va incepe sa functioneze anul viitor. In cadrul lui ar urma sa lucreze 200-250 de persoane. Acesta va fi cel de-al treilea centru logistic, dupa cele doua detinute deja la Ploiesti, respectiv la Chiajna.

Oficialii Lidl nu au oferit detalii legate de investitiile realizate pana acum, precum si despre cele viitoare.“Vom adapta previziunile pe termen mediu si lung. Ritmul de expansiune va fi dependent de evolutia puterii de cumparare”, a mai spus Fala.

Reprezentantii Lidl au mentionat ca prioritatile companiei pentru perioada urmatoare sunt dezvoltarea retelei si a echipei. In ultimele luni, Lidl a angajat peste 800 de persoane, numarul total al salariatilor companiei in Romania fiind de peste 2.000 – in reteaua de magazine, in centrele regionale de distributie si in sediul central.

Toate cele 107 magazine preluate au functionat neintrerupt pe perioada renovarii spatiilor si rebranduirii sub numele de Lidl. Cu privire la fostele unitati Plus, Marek Bona, membru al consiliului de conducere, responsabil cu partea de achizitii si marfuri, a declarat ca “unele sunt mai bune, altele sunt mai putin bune”, dar ca, pentru moment, nu se pune problema inchiderii unor unitati.

Magazinele Lidl au fost reamenajate/construite dupa doua formate: primul, cu o suprafata de vanzare de 1.065 de metri patrati, iar cel de-al doilea, cu o suprafata de 1.280 de metri patrati. Toate magazinele sunt constructii de sine statatoare. In magazinele din Bucuresti lucreaza cate 50 de persoane, iar in cele din provincie, cate 30. Toate unitatile functioneaza sapte zile pe saptamana.

Fiecare magazin are o oferta de 1.300 de produse. Majoritatea dintre acestea, intr-o proportie de 80%, sunt marci proprii, unii dintre furnizori fiind producatori romani ca Vel Pitar (produse de brutarie), Albalact (lactate), Maspex (bauturi), Titan (producator de paine) si Cris Tim (produse din carne). In rest, produsele sub marca proprie sunt importate din toata Europa - Grecia, Italia, Spania, Germania etc.

Cu ochii pe achizitii de terenuri

Cu privire la orasele vizate pentru expansiunea retelei, Fala a explicat ca sunt tintite localitatile cu cel putin 30.000 de locuitori, cu “o mica industrie, care sa sustina puterea de cumparare”. Oficialul Lidl nu a exclus, pentru viitor, si extinderea cu magazine in orase cu 20.000 de locuitori.

E o dezvoltare continua, nu avem un target (obiectiv – n.r.) fix pentru expansiune. (…) Cautam terenuri de 4.000-10.000 metri patrati, care se afla pe strazi principale, care sa aiba vizibilitate si sa permita accesul camioanelor”, a detaliat Sergiu Fala.

Cu privire la posibila achizitie a unui alt lant de magazine, Draghia a precizat ca Lidl are in vedere o expansiune organica si, ca pentru moment, este exclusa o asemenea posibilitate.

Citeste si:

1. La ce magazin de tip discount iti faci cumparaturile cel mai des?


Lidl a raportat in 2010 afaceri pe piata locala de 1,45 miliarde de lei (345,5 mil. euro), in crestere cu 10,96%. Retailerul a continuat sa inregistreze pierderi, acestea cifrandu-se la 247,7 milioane de lei (58,9 mil. euro) in 2010. Numarul mediu al angajatilor s-a ridicat la 2.074, in crestere fata de 1.856 in 2009.

Lidl este parte a grupului Lidl & Schwarz (Germania), care opereaza in Romania si reteaua de hipermarketuri de discount Kaufland.

Cine sunt concurentii Lidl?

La fel ca si fostele Plus Discount, magazinele Lidl sunt de tip discount, adica practica preturile cele mai mici de pe piata. In ultimii trei ani, discounterii si-au dublat numarul de magazine pe timp de criza si au reusit sa obtina in 2010 venituri cu 13,1% mai mari, in vreme ce intreaga piata alimentara a inregistrat o scadere de 2,1%, potrivit unei analize a companiei de cercetare PMR.

Pentru urmatorii patru ani, discounterii au in plan expansiunea retelelor cu inca 300 de magazine si castigarea unei cote de piata de cel putin 10%. Anul acesta, numarul total al magazinelor de discount ar putea ajunge la 435 de la 363, cate erau la final de 2010 in 158 de orase.

Primul lant de magazine de tip discount a aparut in 2001, sub numele Profi. In momentul de fata, reteaua, detinuta de fondul polonez de investitii Enterprise Investors, numara 101 unitati, iar pana la finele anului va atinge un total de 107 magazine. Planul este ca pana in 2013 reteaua sa cuprinda 130 de magazine.

Rewe (Germania) a deschis primul magazin de discount – Penny XXL (un format mai mare) in 2001, iar mai apoi, in 2005, un format mai restrans – Penny Market. Sub cele doua branduri sunt deschise 116 unitati, potrivit ultimelor informatii. Rewe a anuntat, pentru anul curent, investitii de 45 de milioane de euro in inaugurarea a 13 magazine si remodelarea celor vechi.

Plus Discount (Germania) a intrat in piata romaneasca in 2005, iar in 2010 a fost achizitionat de Lidl (Germania). La momentul tranzactiei, Plus Discount numara 96 de unitati. In prezent, reteaua rebranduita este compusa 107 unitati.

Singurul lant local, MiniMax Discount, un joint-venture intre investitori romani si straini, infiintat in 2005, a fost cumparat anul trecut de Mercadia Holland BV (grup controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu), care doreste distantarea magazinelor de conceptul de discount. In prezent exista circa 45 de unitati MiniMax Discount.

Un alt brand pe piata de discount este Red Market, lansat in decembrie 2009 de Mega Image (Belgia). In prezent, reteaua numara 14 unitati.

Citeste si:

Cei mai puternici retaileri: Miliardele din casele de marcat

Cei mai puternici retaileri: Miliardele din casele de marcat

Cei mai puternici retaileri: Miliardele din casele de marcat