“Exista un stereotip in comunicarea din ultimii 2-3 ani cu care eu nu sunt de acord si anume existenta unui client iresponsabil. Clientul a fost mereu atent cu banii lui, acum este si mai atent. Nu cred in iresponsabilitatea clientului in a-si cheltui banii, ci mai degraba in iresponsabilitatea alesilor in a administra cheltuielile”, spune Dan Sucu.

Acesta a oferit drept exemplu investitia de 250 milioane de euro in construirea Arenei Nationale, care, in opinia omului de afaceri, nu era necesara acum. “Bucurestenii vor plati factura. Cate 30 de milioane de euro pentru fiecare din urmatorii 50 de ani, in timp ce incasarile stadionului nu cred ca vor depasi 3 milioane de euro”, argumenteaza Sucu.

Noaptea alba pe stadion: Zeci de mii de bucuresteni sunt pe National Arena (FOTO)

Noaptea alba pe stadion: Zeci de mii de bucuresteni sunt pe...

Pe de alta parte, proprietarul Mobexpert considera ca o alta eroare majora a guvernantilor a fost majorarea TVA la 24%.

“Cu un TVA de 24% mergem intr-o directie gresita. Am inceput sa vad din nou dupa 5-6 ani comercianti care isi vand marfa din portbagaje. Fiecare zi in care se intarzie cu acest TVA reprezinta alte companii care sunt trimise din zona alba in zona gri sau neagra”, afirma Dan Sucu.

Citeste si:

In aceste conditii nu exista motive de optimism nici pentru evolutia din 2012 a mediului economic si a consumului, in particular, mai spune Sucu.

1. Considerati ca investitia in Arena Nationala a fost necesara?


Pe de alta parte, omul de afaceri considera ca acele companii care vor intelege ca in prezent clientul cauta “incredere si respect” vor avea o mare oportunitate. “Clientii cauta incredere si respect acolo unde isi cheltuie banii pentru ca nu il gasesc in alta parte. Incercati sa gasiti elementele acestea in sistemul sanitar sau la primarie, sau la politie. A gasi angajati cu zambetul pe buze si dedicati reprezinta inca o exceptie si nu o regula in Romania”, conchide Sucu.