Investitiile necesare constructiilor vor fi suportate de catre retaileri.
In luna septembrie, Meveco a cumparat pentru 18 milioane de euro de la Chimopar Bucuresti un teren de 352.000 de metri patrati, aflat in Bulevardul Theodor Pallady.
Chimopar a primit o oferta pentru vanzarea terenului si din partea firmei Interprime Properties, controlata de grupul suedez Ikea, in valoare de 22 milioane de euro fara TVA. Interprime dorea insa sa achizitioneze terenul doar daca dezvoltatorul imobiliar Avrig 35 si Cascade Group ii vindeau concomitent terenul de 31 de hectare situat in vecinatatea Chimopar. Totodata, Interprime dorea ca vanzatorul sa demoleze cladirile existente si sa suporte cheltuielile aferente acestor lucrari.
Reprezentantii Chimopar nu au primit insa nicio notificare din partea Interprime ca s-ar fi inteles cu Avrig, astfel ca au acceptat oferta firmei din Cipru. Avrig 35 si Cascade Group au anuntat ca intentioneaza sa construiasca un parc de retail pe Bulevardul Theodor Pallady, dar lucrarile nu au inceput inca.
Potrivit surselor citate, Leclerc va reprezenta o concurenta serioasa pentru retailerii traditionali de pe piata din Romania datorita politicii grupului care impune comercializarea tuturor produselor la tarife cu pana la 5% mai mici fata de media nationala.
Compania are o divizie de marketing a carei principal atribut este sa analizeze preturile practicate de concurenta si sa stabileasca tarife cu cel putin 2,5% mai mici pentru fiecare produs de pe raft. Totodata, pentru a asigura cele mai mici preturi de pe piata, aprovizionarea se va face direct de la producatori, evitandu-se orice forma de intermediere.
Mai mult, Leclerc Drive va permite cumparatorilor sa isi plaseze comanda pe site-ul magazinului si sa o poata ridica direct, doua ore mai tarziu, scutind astfel timpul efectiv alocat cumparaturilor si cozile de la casele de marcat.
O alta noutate cu care vine Leclerc in Romania o reprezinta conceptul de dezvoltare, respectiv sistemul de franciza. Fiecare cumparator de franciza devine proprietar de drept al magazinului, iar proprietarii se inscriu intr-o retea de tip cooperativa care le permite accesul la aceiasi retea de distributie astfel incat sa poata respecta politica principala Leclerc - cele mai mici preturi de pe piata.
Leclerc are o retea de 627 de hypermarketuri, supermarketuri si magazine in Franta, Italia, Polonia, Portugalia, Spania si Slovenia. Compania avea in luna octombrie o cota de 17% din piata franceza de retail. In 2010, grupul a avut o cifra de afaceri la nivel global de 31 miliarde de euro.
Lanturile franceze de hipermarketuri au o pondere importanta pe piata romaneasca de retail, Carrefour detinand o retea de 25 de unitati, Auchan 9 magazine si Cora 8 hipermarketuri.
Credit foto: Nutdanai Apikhomboonwaroot/freedigitalphotos.net
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: