In 2011, H&M a realizat in Romania vanzari de 267 milioane coroane suedeze (30,2 milioane euro), informeaza Mediafax.

La sfarsitul lunii februarie, Hennes & Mauritz detinea 11 magazine in Romania.

Compania va deschide la 5 aprilie un magazin la Arad, in Atrium Center si va continua extinderea cu unitati in Palas Iasi, Electroputere Craiova, Promenada Braila si Iulius Mall Suceava.

Primul magazin H&M din Romania a fost deschis in martie 2011 in centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucuresti.

H&M a deschis in noiembrie anul trecut doua noi magazine in complexele Lotus Center Oradea si Maritimo Shopping Center Constanta, ajungand la 11 unitati in Romania, dintre care sase in capitala si cinci in tara. In afara celor doua unitati de la Oradea si Constanta, H&M mai are magazine in Timisoara, Cluj si Brasov.

La nivel de grup, vanzarile au crescut cu 13%, de la 28,7 miliarde coroane suedeze (3,24 miliarde euro) la 32,5 miliarde coroane suedeze (3,7 miliarde euro).

Citeste si:

Profitul inainte de taxe a crescut de la 3,5 miliarde de coroane suedeze in urma cu un an la 3,7 miliarde de coroane (418 milioane euro) si a fost sub asteptarile analistilor intervievati de Reuters.

Retailerul a explicat profitul sub asteptari prin costurile mai mari si discounturile oferite.

H&M intentioneaza ca pana la sfarsitul acestui an sa intre pe cinci noi piete, respectiv Bulgaria, Letonia, Malaezia, Mexic si, prin franciza, in Thailanda.

De peste un an, H&M se confrunta cu cresterea pretului bumbacului, cotatia ridicata a coroanei suedeze si costuri mai mari, cum ar fi cele legate de salariile din Asia si cele de transport.

Spre deosebire de companii concurente, precum Zara, brand detinut de grupul spaniol Inditex, H&M nu a majorat preturile produselor, ceea ce i-a afectat marja de profit.

Compania H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondata in Suedia 1947 si este listata la NASDAQ OMX Stockholm. Grupul H&M are peste 2.300 de magazine in 40 de piete, inclusiv magazine deschise in sistem de franciza.