Belgienii de la Mega Image au inceput anul in forta si au ajuns sa marcheze, intr-un singur trimestru, 17 inaugurari. Spre comparatie, retailerul a deschis 33 de unitati in 2011. La finalul lunii martie 2012, retailerul numara 107 supermarketuri sub brandul Mega Image si alte 15 magazine de proximitate Shop & Go. Planul de expansiune pentru anul in curs vizeaza un total de 80 de unitati, potrivit unor informatii din presa. Asta ar insemna ca, pana anul viitor, belgienii ar putea avea 200 de magazine in Romania.

Mega Image deschide un nou magazin in Bucuresti si anunta inca 3 pentru aprilie

Mega Image deschide un nou magazin in Bucuresti si anunta inca 3...

Aceeasi tinta de 200 de magazine pana la finele anului curent are si discounterul Lidl (Germania), un alt operator expansiv. Nemtii au inaugurat in primul trimestru 7 noi spatii care s-au adaugat celor 129 detinute deja. Retailerul are in vedere nu numai expansiunea retelei, ci si deschiderea unui de-al treilea centru logistic, in zona Clujului. Lidl a intrat pe piata locala prin preluarea celor 107 unitati Plus Discount la inceputul lui 2010.

Lidl tinteste sa ajunga la 200 de magazine pana la sfarsitul anului

Lidl tinteste sa ajunga la 200 de magazine pana la sfarsitul anului

La fel ca si anul trecut, Carrefour a mizat pe extinderea retelei de supermarketuri in primul trimestru din 2012. Astfel, retailerul a deschis 3 noi supermarketuri (Carrefour Market) precum si alte 3 magazine in franciza (Carrefour Express). La sfarsitul lui martie, retailerul francez avea 79 de unitati, dintre care 25 hipermarketuri, 50 supermarketuri (Carrefour Market) si 4 magazine de proximitate (Carrefour Express).

Carrefour deschide un nou magazin in franciza in Bucuresti

Carrefour deschide un nou magazin in franciza in Bucuresti


* Sursa: calculele Wall-Street.ro; Metro - 26 unitati cash & Carry Metro si 6 unitati Metro Punct; Carrefour - 25 hipermarketuri (Carrefour), 50 supermarketuri (Carrefour Market) si 4 magazine de proximitate (Carrefour Express); Real – 1 unitate inchisa; Penny - 124 magazine Penny Market si 6 magazine Penny XXL; Mega Image - 107 supermarketuri Mega Image si 15 magazine de proximitate Shop & Go; Profi – 6 foste unitati Al Comsib si 1 unitate inchisa.

Inceputul de an a marcat si o noua tranzactie pe piata de retail FMCG (fast moving consumer goods/produse de larg consum): Profi a preluat cele 6 magazine Al Comsib din Sibiu. Profi, detinut de fondul de investitii Enterprise Investors (Polonia), a achizitionat lantul sibian in februarie, finalizand primul trimestru cu un total de 113 magazine (1 uniatate a fost inchisa). Planul de dezvoltare a retelei Profi vizeaza 200-300 de magazine, potrivit oficialilor companiei de retail.

Cristian Nacu, Enterprise Investors: Ne uitam dupa alte achizitii pentru Profi

Cristian Nacu, Enterprise Investors: Ne uitam dupa alte achizitii...

Kaufland (Germania), cel mai expansiv operator de hipermarketuri in 2011, a deschis 4 magazine in primele trei luni ale anului, ajungand astfel la un total de 75 de unitati. In 2011, retailerul cu politica de discount si-a adaugat in portofoliu 13 noi magazine.

Alti mari retaileri care s-au extins in perioada ianuarie-martie 2012 sunt Billa si Penny Market/Penny XXL, retaileri care fac parte din acelasi grup – Rewe (Germania). Billa a deschis 1 supermarket si a incheiat trimestrul cu un total de 62 de unitati, pe cand Penny a atins pragul de 130 de magazine de discount prin 2 inaugurari in perioada analizata.

In total, in primele trei luni ale anului au fost deschise 43 de magazine. Ca o comparatie, in 2011, marii retaileri au adunat 100 de noi magazine. La fel ca si anul trecut, cei mai expansivi au fost operatorii de supermarketuri (Mega Image, Carrefour Market) si de magazine de tip discount (Lidl, Penny), pe cand detinatorii de magazine de tip cash & carry (Metro Cash & Carry, Selgros) si cei de hipermarketuri (Carrefour, Cora, Auchan) si-au pastrat numarul de unitati.

Cele mai bune vesti ale anului 2011 in business

Cele mai bune vesti ale anului 2011 in business

Citeste si:

La nivel national, comertul modern (marile retele de magazine) castiga teren in dauna celui traditional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum in 2011 (fata de 45% in 2010). Anul trecut, cele mai dinamice tipuri de magazine au fost hipermarketurile si supermarketurile, care au inregistrat cresteri de 16%, respectiv 14% in valoare, in special datorita atragerii unui numar mai mare de cumparatori, potrivit companiei de cercetare GfK.

Expansiune versus faliment

Chiar daca nu au anuntat nicio miscare de expansiune in nume propriu in primul trimestru din 2012, nemtii de la Metro au venit cu un nou brand pe piata locala de retail FMCG. Pe 1 martie, operatorul de magazine cash & carry (cu vanzare angro) a lansat franciza La Doi Pasi, un lant de magazine de proximitate (de cartier). La momentul respectiv erau deja 81 de unitati care functionau sub acest brand. In prezent, numarul lor este de peste 150.

Cum arata magazinele La Doi Pasi, cel mai nou pariu al Metro in comertul de proximitate [FOTO]

Cum arata magazinele La Doi Pasi, cel mai nou pariu al Metro in...

Un alt brand nou pe piata de retail autohtona este La Provincia, un lant de magazine in care se comercializeaza carne de pui, porc, vita si oaie. Reteaua apartine companiei romanesti Avicarvil, al carei proprietar este Iustin Paraschiv. Planul este de extindere a retelei pana la 100 de unitati, atat in zona de sud a tarii, cat si in Ardeal.

„Cand unii dau faliment, altii se extind” – comenta Iustin Paraschiv, referindu-se la esecul Mic.ro, retea de magazine de cartier controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu. O parte din spatiile unde vor fi amenajate noile magazine La Provincia au fost preluate de la Mic.ro, retailer care a intrat in insolventa la mijlocul lunii februarie.

Nou jucator pe piata de retail: Familia Paraschiv vrea sa deschida 100 de magazine La Provincia

Nou jucator pe piata de retail: Familia Paraschiv vrea sa deschida...

De curand, RVA Insolvency, administratorul judiciar al Mic.ro si MiniMax/Macro, a anuntat ca va propune creditorilor sa admita falimentul celor doua firme, in conditiile in care discutiile pentru vanzarea acestora au esuat. Primul magazin Mic.ro a fost deschis in aprilie 2010, iar in toamna lui 2011 lantul ajunsese la un total de 830 de unitati, pe langa cele peste 58 de unitati MiniMax si Macro.

ESEC TOTAL: Mic.ro intra in faliment

ESEC TOTAL: Mic.ro intra in faliment

O miscare in premiera a fost inchiderea hipermarketului Real din Ghiroda, aproape de Timisoara. „Magazinul s-a dovedit a fi amplasat intr-o locatie ale carei planuri de dezvoltare nu s-au materializat”, au explicat oficialii Real Hypermarket. Retailerul, parte a grupului Metro, opereaza in prezent 24 de hipermarketuri, dar a anuntat ca va continua expansiunea retelei in 2012-2013.

Real inchide la Ghiroda in martie si redistribuie angajatii in celelalte doua hipermarketuri din Timisoara

Real inchide la Ghiroda in martie si redistribuie angajatii in...

Un alt retailer international care a inchis un hipermarket in Romania este Carrefour. Compania franceza a inchis unitatea din mallul Armonia Braila odata ce acesta si-a incetat functionarea, in 2009.