Anul trecut compania fondata de Rucsandra Hurezeanu in 2005 a afisat o crestere de 12%, pana la 2 mil. euro. Evolutia primelor trei luni din 2013 – cand afacerile Ivatherm au urcat cu 10-15% - o determina pe proprietara Ivatherm sa mizeze si in acest an pe crestere – cel putin 20%.

“Vorbim de o piata inca mica si sunt foarte multe lucruri de facut, este o piata cu un potential urias intrucat incidenta pielii sensibile este in crestere in ultimii ani. Organizatia Mondiala a Sanatatii prevede ca in viitor 70% dintre europeni vor avea o alergie. Cred ca produsele acestei piete vor fi din ce in ce mai cautate. Vedem ce se intampla si in tarile din jur unde rafturile farmaciilor sunt mult mai pline. In Franta de exemplu aproape toate brandurile noi vor sa fie pe rafturile farmaciilor si nu in alt tip de magazin”, a spus Rucsandra Hurezeanu pentru wall-street.ro.

In prezent Ivatherm vinde in 1.000 de farmacii in toata tara. Incepand cu 2012 compania a renuntat la reteaua proprie de distributie si lucreaza acum cu doi distribuitori mari de produse farmaceutice, decizie care a generat printre altele cresterea gradului de recuperare a creantelor, o rapiditate mai mare la livrare si o diminuare a stocurilor.

“Incercam si sa schimbam mentalitatea farmaciilor independente. Numarul farmaciilor lor a crescut foarte mult. Ele pot redeveni business-uri rentabile daca inteleg ca profitul vine din produse cosmetice, parafarmaceutice si OTC-uri. Facem eforturi pentru educarea lor. Ei invata inca sa comunice eficient cu clientii, sa ofere consultanta valoroasa pentru clienti. E o munca continua de a-i invata sa comunice cu clientii”, sustine Hurezeanu.

In ceea ce priveste tendintele observate in piata de dermocosmetice, fondatoarea Ivatherm vede o crestere a numarului de clienti “vanatori de promotii”, care nu sunt fideli unui brand anume.

“Promotiile erodeaza marja de profit si pe termen lung strica brandul deoarece la un moment dat clientii vor avea senzatia ca pretul corect este cel din promotie si atunci este greu sa mai revii la pretul initial. Am vazut promotii si in alte tari, am vazut produse la o cantitate mare - 1 litru sau 2 litri – insa in Romania au prins foarte putin. Cred ca nimanui nu-i place sa aiba o jumatate de an acelasi produs in baie”, crede Rucsandra Hurezeanu.

Pe de alta parte, consumatorul este din ce in ce mai informat si mai atent la inovatii. De exemplu, ultimul produs lansat in gama antiaging a Ivatherm, produsul UNA anti-aging este o crema ce contine celule stem vegetale vegetale care ajuta la revigorarea celulelor stem epidermice, ce contribuie la reinoirea permanenta a pielii.

Citeste si:

Produsele din portofoliul Ivatherm care genereaza cele mai mari vanzari sunt gama antiacneica, cele destinate dermatitei seboreice sau cuperozei. Ele sunt prescrise de medicii dermatologi, dar si recomandate de farmacisti.

In acest an compania a extins gama de produse antiacneice si a lansat primele capsule de frumusete antiaging (supliment alimentar).

De asemenea, Ivatherm isi propune sa majoreze ponderea pe care o detine exportul in total business pana la 10% in acest an, vizate fiind tarile fostei URSS si tarile din zona Asiei. In prezent, producatorul de dermocosmetice inregistreaza cele mai mari vanzari la export in tari precum Egipt, Ucraina si Taiwan.

“Asia este o piata atractiva in conditiile in care consumatorii sunt foarte deschisi catre produse noi. Pentru ei Romania apare ca un loc « exotic » , iar ingrediente precum apa termala Herculane, cea mai veche apa termala din Europa, ii atrag”, explica prooprietara Ivatherm.

Totodata, compania a lansat anul acest un nou magazin online care genereaza in prezent 5% din vanzari. In martie, vanzarile online au reprezentat 8.000 de euro, spune Rucsandra Hurezeanu.

34% dintre romani cumpara online cosmetice/parfumuri, iar comertul electronic a afisat anul trecut o crestere de 38% fata de 2011.

Ivatherm se pozitioneaza in primii cinci jucatori pe piata locala de dermocosmetice, in competitie directa cu companii de talie internationala precum Avene si Vichy.