Piata locala a berii a crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane de hectolitri, in timp ce volumul de vanzari inregistrat de membrii Asociatiei Berarii Romaniei s-a situat la 16,6 mil. hectolitri, reprezentand un avans de 6,5%.

Insa, la inceputul acestui an acciza la bere a crescut cu 10% in euro, de la 0,748 euro/hl/grad Plato la 0,8228 euro/hl/grad Plato. Noul nivel de acciza plaseaza astfel Romania deasupra nivelului de taxare din Germania (unde nivelul accizei a ramas neschimbat de 15 ani), Spania sau Bulgaria.

“Anul trecut a fost un an foarte bun pentru berari datorita verii foarte calduroase, a celor doua evenimente sportive care acum lipsesc si care au fost inlocuite de o vreme care este buna in special pentru fermieri si nu pentru consumatorii de bere care ies in oras seara. Romanilor le place berea. Opt adulti din zece consuma aceasta bautura cel putin o data pe an in Romania. Insa, dupa startul recesiunii consumul a scazut direct proportional cu reducerea puterii de cumparare. In continuare puterea de cumparare a romanilor este fragila”, spune britanicul ce conduce de aproximativ doi ani afacerile Ursus Breweries.

Acesta sustine ca berea in ambalaje de mari dimensiuni, de tipul PET, a raspuns nevoilor consumatorilor cu venituri reduse, acesta fiind si unul dintre factorii care au influentat pozitiv vanzarile in sectorul berii.

Cea mai multa bere consumata anul trecut a fost ambalata in PET (52,5% din total vanzari), urmata de sticla (28,2%), cutie (15,8%) si halba (0,2%), proportie care s-a mentinut si in primele sase luni ale acestui an.

Seful Ursus Breweries crede ca pentru a vedea din nou o crestere a consumului in anii urmatori va depinde foarte mult de politicile guvernamentale adoptate.

Citeste si:

“Sunt proiecte mici insa care pot avea efecte importante in modul in care se vor dezvolta afacerile pe viitor. Intrucat suntem contectati la agricultura, cred ca ajutorul acordat fermierilor pe partea de irigatii este foarte important. Sper ca vom avea parte si de o anumita stabilitate in climatul extern pentru ca noi sa ne putem dezvolta brandurile si pentru a decide investitiile viitoare”, explica Highcock.

Acesta a adaugat ca industria berii se va mentine si in acest an “extrem de competitiva”, principalii jucatori mizand pe lansari de produse noi. Si Ursus Breweries s-a aliniat acestei tendinte lansand in prima parte a acestui an Ursus Cooler, Timisoareana Bruna si schimband ambalajul berilor Redd’s.

In urma cu doua luni Ursus a lansat berea Timisoareana si pe piata din Republica Moldova.

Un alt aspect important l-a constituit investitia in personal, compania angajand 60 de persoane in special in departamentul de vanzari. In prezent, Ursus Breweries are 1.400 de angajati.

Ursus Breweries a afisat anul trecut o cifra de afaceri de 287 mil. euro si pierderi de 2,3 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante. In anul financiar care s-a incheiat in luna martie (compania foloseste pentru raportarea financiara un an fiscal care cuprinde perioada aprilie-martie) producatorul a raportat un avans al afacerilor de 24%, iar pentru primul trimestru (aprilie-iunie) cresterea a fost de 13%.

Ursus Breweries mai detine pe plan local trei fabrici in Brasov, Buzau si Timisoara, dupa ce in urma cu trei ani a inchis unitatea de productie de la Cluj, care avea o istorie de 135 de ani, si pe care a demolat-o anul acesta. Berile produse aici au fost transferate in celelalte unitati detinute de companie in Romania.