Potrivit lui Malvinder Singh, Terapia-Ranbaxy isi propune sa devina, peste un an si jumatate, principalul jucator de pe piata romaneasca a medicamentelor.

Obiectivul companiei in ceea ce priveste extinderea portofoliului este de asemenea remarcabil. In urmatoarele 18 luni, Terapia-Ranbaxy isi propune sa lanseze 40 de produse noi, in categorii precum Cardiovascular, Musculo-Scheletal, Sistem Nervos Central, Antiinfec]ioase si Diabet.

Dupa preluarea companiei Terapia, Romania a devenit a treia piata ca marime pentru Ranbaxy si va aduce 7-10 la suta din veniturile companiei indiene la scara globala, a precizat Singh.

Ranbaxy Laboratories Limited a achizitionat in luna martie 2006 producatorul autohton de medicamente Terapia, valoarea tranzactiei fiind de 324 milioane dolari. Ranbaxy a preluat 96,7 la suta din actiunile Terapia, detinute de fondul de investitii Advent International. Compania indiana este printre primii zece producatori mondiali de produse farmaceutice generice.

Expertii sai sunt prezenti in 50 de tari, compania are fabrici in opt tari, iar produsele sale sunt livrate in 125 de state, 80 la suta din venituri provenind de pe pietele internationale si numai 20 la suta din India.

In ultimii cinci ani, producatorul indian a inregistrat rate de crestere de peste 20%, iar in 2007 va ajunge la venituri consolidate de doua miliarde dolari fata de numai un miliard de dolari in 2004.

Pentru anii urmatori ambitiile sunt si mai mari - situarea in primele cinci companii de generice la nivel mondial si venituri consolidate de cinci miliarde dolari pana in anul 2012. Principalele piete sunt SUA si Europa, dupa care urmeaza China, India, Brazilia si Japonia.

Compania indiana investeste 7-8 la suta din venituri in cercetare-dezvoltare si s-a implicat puternic in sectorul medicamentelor impotriva HIV si SIDA. De asemenea, pana in 2010 va produce un medicament impotriva malariei.

In urma cu o saptamana, noul Consiliu de Administratie al companiei farmaceutice Terapia-Ranbaxy l-a numit in functia de director general al companiei (CEO) pe Peter Burema, care este presedintele Ranbaxy Laboratories Limited pentru Europa, CSI, Africa si America Latina, informeaza Terapia-Ranbaxy.

Noul director general al Terapia-Ranbaxy este un profesionist cu peste 25 de ani de experienta in industria farmaceutica si s-a alaturat Ranbaxy acum sase ani, devenind presedinte Ranbaxy pentru Europa, CSI, Africa & America Latina in octombrie 2005.

Consiliul de Administratie al Terapia-Ranbaxy are patru noi directori din partea Ranbaxy - Peter Burema, Ram S. Ramasundar, Pushpinder Bindra si Vasi Irimia.

Yogish Agarwal, fost director al reprezentantei Ranbaxy in Romania, a fost numit in pozitia de sef al procesului de integrare. Dragos Damian va continua sa conduca departamentul comercial al operatiunilor combinate romanesti, detinand o pozitie similara sub fosta conducere a Terapia, iar restul echipei de top management a fost reconfirmata in pozitiile detinute.

Citeste si:

Peter Burema a declarat ca factorii care au influentat achizitia companiei Terapia de catre Ranbaxy si extinderea operatiunilor au fost pozitionarea strategica a Romaniei, personalul inalt calificat si aderarea la UE din 2007.

El a afirmat ca piata de profil din Romania este dificila, dar ofera si multe satisfactii si ca, fata de Polonia, Slovacia sau Cehia, consumul de medicamente in Romania este doar la jumatate, ceea ce arata ca anumite maladii nu sunt tratate corespunzator.

Recent, Ranbaxy Laboratories Ltd. a anuntat finalizarea procesului de achizitie de catre Ranbaxy Netherlands BV a 96,7 la suta din actiunile companiei de generice de top romanesti Terapia SA, in urma aprobarii tranzactiei de catre Consiliul Concurentei din Romania.

Operatiunile combinate Terapia-Ranbaxy conduc la aparitia celei mai mari companii independente de generice din Romania.

In Europa, Ranbaxy a inregistrat anul trecut vanzari de 202 milioane dolari, fiind prezenta in 23 din cele 25 state ale UE. in Romania, vanzarile s-au cifrat la 13 milioane dolari.

Terapia a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 80 de milioane de dolari, iar pentru 2006 si-a propus un nivel 105 milioane dolari. Terapia are 150 de produse inregistrate in portofoliu, iar in urmatorii trei ani va lansa 60 de noi produse. in 2005, compania detinea locul doi pe piata romaneasca, in termeni de volum de vanzari (9,5 la suta cota de piata ) si locul sapte in termeni valorici (4,5 la suta din piata ).

Operatiunile combinate ale celor doua companii vor conduce in 2006 la o cota de piata de sase la suta in termeni valorici si de 11-12 la suta in termeni de volum.

Ranbaxy exporta in 125 de state din intreaga lume si produsele Terapia ar putea ajunge pe noi piete precum Brazilia si alte state din America de Sud, SUA.

Produsele generice sunt echivalenti ai produselor farmaceutice originale. Ele pot intra pe piata dupa expirarea patentului care protejeaza produsele originale si contin aceeasi substanta activa, indeplinind exact aceleasi criterii in timpul dezvoltarii, productiei si evaluarii de siguranta, avand aceeasi calitate, siguranta si eficienta ca produsele originale.

Piata globala a medicamentelor generice a trecut in ultimii doi ani printr-un proces de consolidare fara precedent. Anul trecut, Teva a cumparat producatorul nord-american IVAX pentru 7,4 miliarde dolari, devenind cel mai mare producator mondial de generice. in 2004, Teva a platit 3,4 miliarde dolari pentru Sicor (SUA). Teva si eterna sa rivala Sandoz, divizia de generice a grupului elvetian Novartis, au cumparat micile companii de produse generice pentru a-si creste operatiunile.

In anii 2004 si 2005, Sandoz a achizitionat Hexal si Eon Laboratories in Germania, Lek in Croatia, Sabex in Canada, Durascan in Danemarca.

Ambele companii, jucatori majori pe piata produselor generice, au cota de piata la nivel global de peste 12 la suta fiecare. Cum toate celelalte companii au cote de piata sub cinci la suta, este imperativ pentru astfel de firme, printre care Ranbaxy sau Dr. Reddy's, sa creasca pentru a rezista pe piata.