“O prea mare parte din cheltuielile unei familii merge catre mancare si bauturi ceea ce spune multe despre nivelul de trai din Romania”, a mai spus oficialul GFK.

Cumparaturile de FMCG la nivel casnic au inregistrat o crestere de 1% anul acesta fata de 2012.

„Uitandu-ne la un cos de consum de 60 de produse exista o crestere valorica de 4,5%, dar inflatia pe zona de alimente a fost mai mare, de 7%. Consumatorul roman a cumparat produse mai ieftine decat in 2013, cu un volum in crestere de 3,6%”, a afirmat Raschip.

Ea a adaugat ca anul acesta a fost si primul in care comertul modern a fost majoritar.

Citeste si:

„Hipermarketurile sunt pe primul loc cu un procent de 53%. De asemenea, discounterii cresc usor fata de 2012, Lidl avand cea mai mare contributie. 70% dintre clienti vizitau anul trecut ambele formate, adica atat magazinele din comertul modern cat si cele traditionale. In 2013, procentul a crescut la 90%, ceea ce arata ca aceiasi consumatori trec atat prin formatele moderne cat si pentru cele traditionale. Avem mai multi consumatori in formatul modern pentru ca a fost un an al extinderii al retailerilor internationali”, spune Raluca Raschip.

Avand in vedere o crestere de circa 3 procente in fiecare an a comertului modern, ponderea acestuia ar putea ajunge la 55-60% in 2015.