De profesie inginer, Adrian Nanulescu (50 de ani) a condus timp de zece ani departamentul de business-to-business al Orange Romania. Experienta manageriala a continuat cu pozitia de CEO al Antena Group. In plus, el a colaborat pentru o perioada si cu producatorul Vel Pitar.

La inceputul acestei luni el a preluat conducerea La Fantana, companie care detine o cota de piata de 67% pe segmentul serviciilor de aprovizionare cu apa in sistem watercooler si purificator.

“Stiam ca este lider de piata, am fost client La Fantana atat acasa, cat si la serviciu. Observam La Fantana ca fiind o companie dinamica, un business care crestea mereu in pofida dificultatilor din piata. Realitatea e mai buna, colegii din companie m-au surprins placut”, afirma Nanulescu.

Si-a propus un interval de doua luni pentru “a citi” in detaliu business-ul detinut in proportie de 75,5% de Innova Capital prin fonduri de private equity.

“Un sfert din timp il petrec in chestiuni operationale, iar restul cunosc departamentele, echipele, managerii. Vad business-ul prin ochii lor. As vrea sa mobilizez si mai tare echipa, cred foarte mult in motivatia care vine din interiorul fiecaruia. Lucrul cu un fond de investitii, ca sa vorbesc in termeni triatlonistici, este un fel de competitie. Trebuie sa-i intelegi cererile, nevoile si sa livrezi rezultate”, considera CEO-ul La Fantana.

Ca atlet de triatlon, Nanulescu este unul dintre managerii romani care promoveaza un stil de viata echilibrat. Spune ca a imprumutat din sport o serie de principii pe care incearca sa le aplice in zona profesionala printre care se regasesc performanta, disciplina, increderea si spiritual de echipa.

“Sportul te invata sa construiesti pe realitate, te invata autodisciplina, perfectionarea. Ma invata sa fiu modest. Apreciez oamenii care isi fac treaba si care merg cu performanta la job indiferent daca este mecanic, croitoreasa. Ma invata sa fiu mult mai intelegator cu oamenii care nu fac tot timpul ceea ce trebuie”, argumenteaza Adrian Nanulescu.

Pentru acest an si-a setat o crestere a business-ului cu 8-10% fata de 2013 prin dezvoltarea de coolere si a segmentului residential. Anul trecut La Fantana a incheiat cu o cifra de afaceri de 23 mil. euro.

Citeste si:

Potrivit datelor companiei, segmentul rezidential a afisat o crestere constanta a numarului de aparate, de 7-8% pe an. Pretul pentru cel mai mic abonament destinat persoanelor fizice este de 18 euro+TVA in cazul La Fantana.

In ceea ce priveste imprumutul acordat companiei anul trecut de catre Erste Group Bank, in valoare de 34 mil. euro, reprezentantii La Fantana nu au dorit sa comenteze in legatura cu modul in care vor fi alocati, precizand doar ca planurile vor fi facute publice in cursul acestui an.

Cu toate acestea, Krzysztof Krawczyk, managing partner al Innova Capital, a declarat in luna august, ca banii vor fi utilizati pentru extinderea prezentei geografice si a dezvoltarii de produse complementare.

Pe piata romaneasca exista peste 119.000 aparate, conform Zenith International, Romania fiind cea mai dezvoltata tara din regiune. Spre comparatie, Serbia are aproximativ 45.000 de aparate, iar Bulgaria putin peste 30.000 de unitati. Valoarea pietei este de 35 mil. euro, principalul competitor pe aceasta zona fiind Cumpana.

Consumul de apa in sistem watercooler este de 6,5 bidoane/aparat/luna.

Grupul La Fantana numara peste 800 de angajati, in Romania si Serbia, doua unitati de imbuteliere in Romania (Bucuresti si Talmaciu, jud Sibiu) si o unitate de imbuteliere la Mitrovo Polje, in Serbia.

La Fantana are in Romania un numar de peste 86.000 de aparate (watercoolere si purificatoare) si un portofoliu de peste 40.000 de clienti.