"Conditiile de piata dificile, provocate in special de cererea extrem de scazuta, obliga FrieslandCampina Romania sa adopte aceste masuri. Odata cu relocarea capacitatii sale de productie, compania isi va imbunatati eficienta si performanta atat in prezent, cat si in viitor. FrieslandCampina Romania isi adapteaza afacerea la conditiile de piata actuale, pentru a isi asigura o prezenta sustenabila pe termen lung pe piata locala', au declarat oficialii grupului.

Potrivit acestora, consumul de produse lactate a scazut cu mai mult de 6% pe an in ultimii cinci ani, fortand astfel compania sa opereze sub capacitatea de productie in toate fabricile.

Procesul de centralizare a productiei se va finaliza in ianuarie 2015, potrivit estimarilor. Acum, in fabrica din Carei lucreaza aproximativ 130 de persoane, care vor primi sprijinul companiei in conformitate cu contractul colectiv de munca, inclusiv plati compensatorii si asistenta in identificarea noilor locuri de munca.

Citeste si:

"Centralizarea productiei de branzeturi are ca scop imbunatatirea fundamentala a performantei noastre, deoarece capacitatea de productie existenta nu mai este sustenabila. In acest moment, fabrica noastra din Carei opereaza la mai putin de 30% din capacitate. Aceasta schimbare este un pas necesar pentru a putea face fata provocarilor pietei, pentru a continua sa investim in marcile noastre locale si pentru a asigura continuitatea afacerii noastre", a declarat Jan Willem Kivits, directorul general al FrieslandCampina.

FrieslandCampina Romania este parte din compania olandeza FrieslandCampina, fiind specializata in productia de lapte de consum, iaurt, branza, unt si gustari pe baza de lapte. FrielandCampina, este prezenta pe piata din Romania cu brandurile Napolact, Milli, Oke si Dots.

Conform datelor publicate la Ministerul de Finante, la nivelul anului 2012 compania numara circa 600 de angajati, si inregistra vanzari de 91 de milioane de euro si pierderi de peste 4 milioane de euro.