"Noi, oamenii de comunicare, avem tendinta foarte des de a clasifica consumatorul, de a-l categorisi, pentru a ne face viata mai usoara. Avem tendinta de a gandi si comunica cu el foarte matematic. Ce nu avem in vedere, este faptul ca acesti oameni sunt diferiti, de la gospodina de 40 de ani, la studentul care vrea experiente avangardiste sau omul care-si face cumparaturile in magazinul traditional sau cel modern care face achizitii online. Uitam de mult ori ca aceste personaje sunt de fapt unul si acelasi, in diferite ipostaze ale vietii lui", a declarat Mihaela Bourceanu.

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei retailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

"Peste 50% din timpul liber al consumatorilor este petrecut conectat la internet. Peste 60% dintre consumatorii care vor sa cumpere din magazinul fizic isi fac temele online. Si cand ajung in magazin se uita din nou pe internet, cauta informatii, se uite dupa recenzii... Sunt permanent conectati in ambele zone", a mai spus reprezentantul Geometry Global.

Citeste si:

In opinia sa, democratizarea brandurilor are loc ca urmare a democratizarii conumatorilor. "Si-a depasit zona de confort, unde statea intr-o bula si nu avea informatii. Acum are foarte multe informatii la indemana si foarte multe posibilitati de a face alegeri. Drumul pe care-l stiam cu totii de la reclama TV pana la cumpararea din magazin nu mai este unul liniar. Consumatorul face multi pasi pana la achizitie. Orice moment este unul de adevar intre consumator si brand: un moment de receptivitate de adevar. Trebuie sa ne alegem cele mai relevante contexte de receptivitate si sa comunicam".

De ce fac consumatorii atatea eforturi in a afla informatii despre branduri? "Consumatorii au nevoie de incredere, ca alegerile pe care le-au facut sunt bune, ca nu-i pacaleste nimeni, ca dincolo erau mai ieftine si tot felul de alte ganduri care le-ar putea sta in cale. Au nevoie de distractie, nu vor doar un produs excelent. Vor sa fie implicati in povestea brandului. Acest lucru trebuie sa-l facem si in retail. Vremea discountului de 20% si atat s-a cam dus. Sau poate ca mai functioneaza o luna. Trebuie sa incepem sa cream experiente si in retail, asa cum consumatorul le asteapta: distractie, experienta, parte din viata brandului", a spus Mihaela Bourceanu.

In incheiere, managerul Geometry Global a precizat ca "nu mai este de ajuns sa incercam sa vindem prin a pune in fata unui consumator un peisaj. Nu mai aruncati banii degeaba pe medii, materiale si mesaje care nu vor ajunge la consmator. In schimb, consumatorul va dori sa fie parte din viata brandului".

Sursa foto: Mircea Dragos