"Anul 2014 a inceput prost si s-a mentinut in aceeasi nota si in al treilea trimestru. Piata foto a inregistrat o scadere destul de serioasa, mai ales pe segmentul produselor compacte, gama entry level, care este atacata de smartphone-uri. In zona entry level, toti producatorii si-au redus gama de produse, pentru ca se pierd bani in mod clar. Gama de produse compacte medium si high-end level inregistreaza cerere si, implicit, crestere, care insa nu compenseaza pierderile gamei low level", a afirmat Secareanu, potrivit Mediafax.

In 2013, conform unui studiu GfK, vanzarile de camere foto digitale in Romania au scazut cu 13% comparativ cu 2012 si au atins 41 milioane de euro. In timp ce vanzarile de aparate foto profesionale cu obiectiv interschimbabil (Digital Single Lens Reflex - DSLR), care reprezinta jumatate din valoarea de pe piata, au ramas aproape constante fata de 2012, vanzarile de camere foto compacte au scazut cu 26%, potrivit GfK.

Piata aparatelor DSLR se mentine la aproximativ acelasi nivel

"Piata foto a consemnat in acest an un recul de 20-25% fata de anul 2013, de la 230.000 unitati. Pe segmente, in 2013 s-au vandut aproximativ 30.000 de DSLR-uri si in acest an, daca ultimul trimestru va merge bine, s-ar putea ca piata aparatelor DSLR sa se situeze la acelasi nivel sau putin mai mai jos, dar nu dramatic. In schimb, compactele vor scadea cu 20-25%", a spus Secareanu.

Seful Canon Romania spune ca in 2015 piata va continua sa se mentina pe un trend descendent, in cazul aparatelor compacte vanzarile urmand sa scada cu 10%. "Pe DSLR-uri suntem optimisti si credem ca piata se va mentine la nivelul pe care il va atinge in acest an. Pe ansamblu, piata aparatelor foto depinde si de cum va evalua economia. Camera foto este un produs aspirational. Posibila modificarea negativa a nivelului de trai impacteaza si cererea de produse aspirationale", a spus Secareanu.

Infiintata in 1937, compania japoneza Canon este unul dintre cei mai mari jucatori din domeniul solutiilor de redare a imaginii, transmisiuni si comunicatii, sisteme medicale si produse industriale. In Romania, aparatele foto Canon sunt distribuite prin intermediul mai multor distribuitori si parteneri. Cota de piata a Canon se situeaza la 16-18% pe segmentul produselor compacte si depaseste 30% la DSLR-uri, cu un plus in zona camerelor high-end level, potrivit lui Secareanu.