„Fuziunea celor doua companii din cadrul E.ON Romania a fost un proces firesc prin care s-a realizat o procedura de reorganizare intra-grup avand ca scop principal cresterea eficientei pe termen lung, ca rezultat al optimizarii costurilor comune. Realizata in contextul liberalizarii pietei de energie, aceasta operatiune ne va permite si mai departe imbunatatirea activitatilor la nivel intern si da posibilitatea cresterii calitatii serviciilor oferite pe piata”, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON Romania.

Procesul de fuziune conduce la o serie de avantaje pentru clientii nostri, cum ar fi, de exemplu, posibilitatea crearii unei singure interfete cu acestia pentru gestionarea intreruperilor, a noilor bransari, ca si a serviciilor privind retelele de distributie, menioneaza Hajdinjak. Totodata, crearea unei singure interfete pentru domeniul distributiei va contribui si la dezvoltarea relatiei cu autoritatile si cu partenerii contractuali. Cele doua companii aveau, inainte de fuziune, aproximativ 300.000 de clienti comuni, iar aproximativ 35% din aria de acoperire operationala reprezenta aria geografica comuna pentru licentele de distributie a gazelor naturale si a energiei electrice in Romania.

Pe langa optimizarea costurilor comune generale si de administrare, care rezulta in mod natural din procesul de fuziune, noua companie va desfasura actiuni strategice unitare pe partea de distributie a energiei (gaz si electricitate), cu obiectivul de a se asigura gestionarea optima a activelor aferente activitatilor de distributie.

E.ON Distributie Romania opereaza o retea de gaze naturale in lungime de peste 20.000 km, respectiv o retea de electricitate de peste 80.000 km care deservesc in total circa 3 milioane de clienti si acopera judetele din partea de Nord a Romaniei (Cluj, Bistrita Nasaud, Maramures, Satu Mare, Salaj, Timis, Arad, Bihor, Caras-Severin, Hunedoara, Mures, Sibiu, Alba, Harghita, Iasi, Botosani, Vaslui, Suceava, Neamt, Bacau).