Korea Development Bank (KDB), care detine o participatie de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, considera ca lichidarea celor doua divizii este inevitabila, avand in vedere pierderile operationale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relateaza portalul Korea IT Times, citat de Mediafax.

Presedintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior ca Daewoo trebuie sa restructureze toate subsidiarele care nu au legatura cu contructia de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, considera insa ca in restructurare trebuie inclus si santierul naval din Mangalia.

"Daewoo Mangalia si DeWind sunt incapabile sa functioneze in continuare din cauza problemelor actuale ale grupului si trebuie lichidate. In procesul lichidarii, incluzand injectarea de capital de lucru si actualizarea garantiilor de imprumut, ar putea aparea o pierdere semnificativa", a anuntat Korea Development Bank.

Citeste si:

Un oficial al KDB a explicat ca lucrurile vor fi mai clare dupa analizarea situatiei financiare.

"Chiar daca lucrurile vor fi mai clare dupa analiza situatiei financiare, daca sa restructuram diviziile din strainatate, se pare ca lichidarea va fi singura solutie", a spus oficialul.

Santierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din Romania, controlat de grupul sud-coreean Daewoo si de statul roman, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape sapte ori mai mare fata de 2013, arata datele de la Registrul Comertului.

Sursa foto: Daewoo Mangalia