“Retailerii nu au politici de retentie si detin<<butoaie>> de date pe care nu le folosesc. Dupa 24 de luni de functionare a unui magazin, 50% dintre venituri vin de la clienti recurenti. Conteaza retentia. De asemenea, 1% dintre cienti cheltuie de 30 de ori mai mult decat media. Este ca la restaurant. Managerul unui magazin ar trebui sa gandeasca astfel <<Nu vreau 50.000 de clienti, ci 100 de clienti care sa comsume mai mult. Concentrarea ar trebui sa fie pe retentie...dupa ce ne-am mai maturzat putin”, spune seful Marketizator.

El adauga ca pastrarea clientilor se poate face mai ales prin strategii de fidelizare bazate pe datele pe care magazinul le are despre cumparatori.

„Segmentati-va bazele de date, dati telefoane de curtoazie clientilor vostri”.

Citeste si:

Valentin Radu afirma ca sunt foarte multi retaileri care ignora pasii pe care o persoana ii face pana ajunge sa cumpere un produs.
“Oamenii se uita 9 secunde pe un site, 30-45% dintre vizite sunt mai scurte de 10 secunde. Daca acesti oameni pleaca, ar trebui macar sa-i facem sa se aboneze la newsletterpentru ca este un mediu aproape gratis, este o comunicare 1 la 1. Pentru ca, in final trebuie sa ii facem pe oameni sa vorbeasca despre produsele noastre. Trebuie sa ii transformam din vizitatori in abonati”, explica Radu.

Managerul Marketizator afirma ca magazinele ar trebui sa faca astfel incat un client sa ajunga cat mai repede la produs.
„Trebuie sa ne uitam la cati oameni au intrat intr-o categorie de produse. Unu din patru oameni din Romania nu ajung sa vada produsul”, explica Valentin Radu.

RetailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro si sustinut de Evozon Systems & Hybris Software, an SAP Company. Partenerii Omnichannel Day sunt Vodafone& Mindspeed Communications, iar cele doua module de discutii sunt sustinute de Media Galaxy, respectiv DPD Romania. Partenerii Innovation & Marketing Day sunt VISA, Microsoft si Telekom Romania. Sponsorii evenimentului sunt Carrefour Romania, PepsiCo, Q InStore Radio si Netopia MobilPay.