"La anul speram sa vindem 3.000 de unitati din gama Daily, 300 din gama medie si 1.000 din categoria grea", a spus Ionut Radu.

in total, Iveco vrea sa vanda la anul 4.300 unitati, cu 20% mai mult decat cele 3.600 prognozate anul acesta, cand italienii si-au propus sa comercializeze 2.600 vehicule comerciale usoare din gama Daily, 300 de unitati din categoria medie si 700 din cea grea.

Ionut Radu a pus prognozele optimiste pe seama mai multor factori: cresterea pietei constructiilor, prognozele pozitive pentru indicatorii macroeconomici si introduucerea reglementarile mai stricte de transport din UE.

El a exemplificat acest din urma factor, spunand ca, dupa aderare, constructorii romani nu vor mai avea voie sa umple pana la refuz cu materiale o basculanta de 20 de tone, ci vor fi obligati sa utilizeze cateva masini mai mici.

In primele opt luni ale anului, Iveco a vandut 2.328 de unitati in Romania, cu 30% peste cele 1.799 comercializate in perioada similara a lui 2005.

Citeste si:

Italienii au lansat joi cea mai noua generatie a gamei Daily, care cuprinde furgoane, si autosasiuri cu cabina simpla si cabina dubla. Noile modele Daily vor fi comercializate in paralel cu cele vechi pana la finele anului. Compania vrea sa vanda in acest an 100-120 de unitati din noul Daily, in timp ce in 2007 tinta e de 3.000.

Cel mai important concurent al lui Daily este Ford Transit - prezent si el din aceasta vara cu o noua generatie in Romania.

Producatorul italian vinde in Romania patru game de modele - Daily, EuroCargo, Stralis si Trakker - printr-o retea de sapte dealeri cu peste 20 de centre de asistenta pe teritoriul tarii.

Iveco a fost in 2005 lider pe piata romaneasca a vehiculelor comerciale de peste 3,5 tone, cu vanzari totale de 1.932 de unitati. La aceasta categorie, marca italiana a devansat Mercedes, care a vandut 1.265 de unitati, si Renault cu 683 de unitati comercializate. Per total, anul trecut, Iveco a vandut in tara 2.734 unitati.

Iveco este filiala a grupului italian Fiat si produce anual aproximativ 200.000 de vehicule comerciale si jumatate de milion de motoare diesel. Sediul companiei este la Torino, iar prima reprezentanta romaneasca a fost deschisa in 1993.